آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دمنوش لاغری نیوشا و آدرس farshadmlm.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

تاریخچه کاسنی:

کاسنی یک گیاه چند ساله است که منشأ آن اروپا، هند و مصر است؛

به عنوان یک علف هرز در آب و هوای معتدل رشد می کند و در شمال اروپا به طور گسترده کشت می شود.

5000 سال پیش به عنوان یک گیاه دارویی توسط مصریان پرورش داده شد.

کاسنی در دهه 1700 میلادی از اروپا به آمریکای شمالی برده شد.

واژه کاسنی (chicoree)، یک کلمه فرانسوی است که به انگلیسی (chicory) نوشته می شود.

همچنین ممکن است از کلمه مصری (Ctchorium) نیز گرفته شده باشد. یونان و رومیان باستان از کاسنی به عنوان سبزی و در انواع سالادها استفاده می کردند. در اوایل قرن 17 میلادی کشت کاسنی به عنوان خوراک حیوانات در شمال اروپا آغاز شد. 

خواص کاسنی:

1- کاهش التهاب مفاصل

2- رفع یبوست

3- ادرارآور

4- بهبود عملکرد دستگاه گوارش

 

5- بهبود عملکرد کبد

6- تنظیم قند خون

7- ضد التهاب

8- ضد درد

9- ضد سرطان

10- ضد آلرژی

11- حفظ سلامت دهان و دندان

12- تقویت سیستم ایمنی بدن

13- تسکین زخم معده

[ 10 / 8 / 1397برچسب:دمنوش لاغری,دمنوش گیاهی,دمنوش لاغری نیوشا,, ] [ ] [ .:*:. فرشاد مرادی .:*:. ]

دمنوش خار مریم،شاهتره و کاسنی

[ 10 / 8 / 1397برچسب:دمنوش نیوشا,دمنوش لاغری,دمنوش کاهش وزن,دمنوشهای سلامتی, ] [ ] [ .:*:. فرشاد مرادی .:*:. ]

مخلوط چای سبز و زفا

تاریخچه:

زوفا یک گیاه همیشه سبز و چند ساله از خانواده نعناعیان است که برگ های آن کوچک و خطی، و گل هایش بنفش متمایل به آبی هستند. زوفا بومی کشورهای مدیترانه‌ای و مناطق معتدل آسیا است، اما در حال حاضر به طور گسترده ای در سراسر جهان کشت شده و اغلب به عنوان یک گیاه تزئینی ا

ستفاده می شود. خاستگاه زوفا اروپا، منطقه مدیترانه، شمال آفریقا، سوریه و آسیای غربی است. محل پرورش آن، آسیا، منطقه مدیترانه، جنوب اروپا و سوریه است. نام hyssop احتمالاً بدون تغییر از واژه یونانی hyssopos و واژه عبری esob به معنای "گیاه مقدس" گرفته شده است.

خواص :

1- تنظیم قند خون

 

2- رفع گرفتگی عضلات

 

3- تقویت سیستم ایمنی بدن

         

4- بهبود عملکرد مجاری تنفسی و ریه

 

[ 2 / 8 / 1397برچسب:چای سبز و زفا, ] [ ] [ .:*:. فرشاد مرادی .:*:. ]

تاریخچه:

زیرفون گونه ای درختی با طول عمر بالا، ارتفاع زیاد، برگ‏ریز و بومی سراسر اروپا است.

زیرفون بیشتر در جنگل های بالغ قدیمی یافت می شود. این گونه و به صورت خود رو یا زراعی تأمین، و به دلیل ویژگی های دارویی به طور گسترده استفاده می شود.

اگرچه میزان پراکندگی آن در 2000 سال گذشته کاهش یافته است، اما همچنان در مناطق شهری و مسکونی به طور گسترده وجود دارد و بیشتر در نواحی کوهستانیِ اروپای مرکزی و شرقی دیده می شود.

گل های خشک شده، برگ ها و چوب این درخت مصارف دارویی دارند.

گل های 5 گلبرگ، معطر و زرد متمایل به سفید آن، پس از شکوفه بهاری جمع آوری، خشک و در شرایط کم‏رطوبت نگهداری می شوند. گل ها با ارزش ترین اجزای دارویی درخت زیرفون هستند. ب

رگ های درخت زیرفون شبیه به قلب با حاشیه‌ی دندانه دار هستند. امروزه این گیاه برای کاربردهای تجاری در فلوریدای آمریکا، مکزیک، ایتالیا و جزایر غربی کارائیب کشت می شود.

 

خواص :

1- ضدتشنج

2- ضداضطراب و ضدافسردگی

3- ضد سرطان

4- ضدالتهاب

5- تسریع کننده کاهش وزن

[ 1 / 6 / 1397برچسب:دمنوش نیوشا,دمنوش لاغری,دمنوش کاهش وزن,دمنوشهای سلامتی, ] [ ] [ .:*:. فرشاد مرادی .:*:. ]

حضور نیوشا در 25 نمایشگاه اگروفود

[ 28 / 5 / 1397برچسب:دمنوش نیوشا,دمنوش لاغری,دمنوش کاهش وزن,دمنوشهای سلامتی, ] [ ] [ .:*:. فرشاد مرادی .:*:. ]

دمنوش چای سبز و بهارنارنج:

 

 

چای دارجیلینگ

در باغ های چای منطقه دارجیلینگ در  شمال هند، در پای کوه های هیمالیا کشت، تولید و فرآوری میشود.

این چای هنگامی که دم میکشد، عطر و مزه متمایز و رنگ روشنی دارد.

خواص چايي سفيد:

#به کاهش وزن کمک می‌کند

#به درمان آکنه کمک می‌کند

#برای دوران بارداری مفید است

#به درمان سرطان کمک می‌کند

#وضعیت سلامت پوست و مو را بهبود می‌بخشد

#می‌تواند به درمان دیابت کمک کند

#میزان انرژی و هشیاری را تقویت می‌کند

#به کاهش التهاب‌ کمک می‌کند

#برای کلیه‌ها مفید است

#وضعیت سلامت کبد را بهبود می‌بخشد

# برای قلب مفید است

#برای دندان مفید است

#وضعیت سلامت دستگاه تناسلی را بهبود می‌بخشد

#برای درمان کم‌کاری تیروئید مفید است

#می‌تواند حافظه را تقویت کند

#ضد پیری است

#به هضم غذا کمک می‌کند

[ 29 / 4 / 1397برچسب:دمنوش نیوشا,دمنوش لاغری,دمنوش کاهش وزن,دمنوشهای سلامتی, ] [ ] [ .:*:. فرشاد مرادی .:*:. ]

 

 

 

منشاء رویبوس، آفریقای جنوبی است.

مردم قبیله خویسان در این ناحیه، قرن ها برگ های این گیاه را جمع آوری می کردند و از آنها برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می کردند.

خواص دمنوش رويبوس:


@ارتقا سلامت قلب


@تقويت سيستم ايمني


@كاهش خطر ديابت


@كمك به گوارش


@سلامت پوست و مو


@شتيباني از استحكام استخوان


@كاهش هورمون هاي استرس

 

[ 25 / 4 / 1397برچسب:دمنوش نیوشا,دمنوش لاغری,دمنوش کاهش وزن,دمنوشهای سلامتی, ] [ ] [ .:*:. فرشاد مرادی .:*:. ]

نام تجاری گیاه:

Lemon verbena

نام علمی گیاه:

Lippia citriodora

تاریخچه:

گیاه به لیمو با نام علمی Lippia citriodora از خانواده Verbenaceae ، گیاهی بومی شیلی، پرو و آرژانتین است.

این گیاه به سبب خواص دارویی و عطر و طعم مطبوعش به ایران وارد و در مناطقی از كشور توسط شركتهای تولید كننده ی گیاهان دارویی به‌صورت محدود كشت شد. این گیاه را نخستین بار دریاسالاری فرانسوی در حدود سال 1767 میلادی به اروپا وارد کرد و گیاه شناسی فرانسوی به نام فیلیبرت کامرسون این گیاه را Aloysia triphylla نامید.

 این گیاه به افتخار ماریا لویزا ترزا دپارما (1819-1751) همسر پادشاه کارلوس چهارم و ملکه ی اسپانیا نام گذاری شد. به همین دلیل این گیاه در اسپانیا به نام یربا لویزا و در پرتغال به نام لوسیا- لیما شناخته می شود. این اسامی نخستین بار در سال 1784 در جلد اول کتاب گیاه شناسی به زبان اسپانیایی چاپ شدند.

  • یونانیان باستان به امید دیدن خواب ها و رویاهای زیبا برگ های خشک شده ی به لیمو را در بالش خود می گذاشتند.
  • به لیمو در دوران باستان برای تمیز کردن و به طور خاص تمیز کردن محراب پس از برگزاری آیین های تشریفاتی و مذهبی استفاده می شد.
  • در مکزیک برگ های به لیمو را به صورت سرخ کرده مصرف می کنند. همچنین برگ های به لیموی خرد شده را به سبب معطر بودن، درست پیش از سرو به برنج پخته شده اضافه می کنند.

خواص :

1- بهبود عملکرد مفاصل و ماهیچه ها

 مجله یJournal of Alternative and Complementary Medicine در سال 2011 پژوهشی منتشر کرد که اثر به لیمو بر سلامت مفاصل را نشان می داد. در این مطالعه تأثیر مکمل های غذایی مثل به لیمو روی 45 فرد داوطلب به مدت 9 هفته بررسی شد. محققان دریافتند که پس از یک دوره ی سه تا چهار هفته ای، کاهش درد کلی در مفاصل و افزایش تحرک مفاصل دیده می شود. این یافته ها نشان می دهد، گیاه به لیمو خواص آنتی اکسیدانی قوی دارد که می توان آن را همچون دارویی مکمل استفاده کرد. پژوهشی دیگر در مجله ی فیزیولوژی کاربردی اروپا در سال 2011 منتشر شد. نتایج آن پژوهش نشان داد، مصرف عصاره ی به لیمو به مدت 21 روز در افرادی که هر روز حداقل به مدت 90 دقیقه کار می کنند، سبب کاهش آسیب های عضلانی می شود. مصرف این مکمل هیچ تأثیری بر توانایی و سرعت کاری آن ها نداشت.

2- آرامش بخش و تسکین دهنده ی اعصاب

 در پژوهشی که سال 2014 انجام شده است اثر گیاه به لیمو بر سلول های تحت استرس اکسیداتیو بررسی شد. نتایج  نشان دادند که این گیاه قادر است در غلظت های بهینه ی (25 و 50 میکرومولار) سلول های شبه نورونی PC12 را از مرگ سلولی حفاظت کند. استرس اکسیداتیو عامل اصلی تخریب نورونی در بسیاری از اختلالات عصبی است. استرس اکسیداتیو مثل آسیب بهDNA ، افزایش اکسیداسیون لیپید و پروتئین است که عامل اصلی بیماری های تخریب نورونی هستند. بنابراین استفاده از داروهای گیاهی با خاصیت آنتی اکسیدانی برای کاهش استرس اکسیداتیو و درنتیجه کاهش تخریب نورونی می تواند یکی از راهکارهای درمان این اختلالات عصبی باشد. مطالعه ی حاضر شواهدی را فراهم می کند که بیان کننده ی خاصیت دارویی گیاه به لیمو در اختلالات عصبی است. در پژوهش دیگری روی موش های آزمایشگاهی مشخص شد، عصاره ی آبی به لیمو با سازوکاری شبیه بنزودیازپین، در موش ها اثر آرام بخشی دارد.

3- ضد تشنج

 در پژوهشی اثر ضدتشنجی عصاره ی به لیمو در موش های آزمایشگاهی بررسی شد و نشان داد که عصاره ی به لیمو فعالیّت ضد تشنجی دارد. این فعالیت به سبب وجود فلاونوئیدها و الکالوئیدهای در آن است. عصاره ی این گیاه اثر مهاری گابا(GABA) را تقویت می کند که ممکن است به فعال شدن گیرنده های بنزودیازپین مربوط شود. براساس یافته های پژوهش دیگری که در مجله ی International Journal of Preventive Medicine در سال 2016 منتشر شد فلاونوئیدها زمان تشنج را به تأخیر انداخته و مدت زمان آن را کاهش می دهند.

4- برطرف کننده تپش قلب

 پژوهشی روی موش های آزمایشگاهی نشان می دهد، عصاره ی به لیمو می تواند به طور وابسته به دوز و مقطعی به کاهش فشار خون کمک کند و در نهایت می تواند اثر این گیاه بر کاهش اضطراب را نشان دهد. نتایج نشان داد که خاصیت تنظیم کنندگی فشار خون در این گیاه به دلیل وجود فلاونوئیدهای آن است. نتایج این پژوهش در مجله ی Latin American Journal of Pharmacy در سال 2010 منتشر شده است.

5- بهبود عملکرد گوارش

 پژوهش ها نشان می دهد که چای یا دمنوش به لیمو به دلیل داشتن خاصیت ضد انقباضی (ضد اسپاسم) به آرام کردن معده کمک کرده و از ایجاد نفخ و سوء هاضمه جلوگیری می کند. در پژوهشی اثرات ضد انقباضی عصاره ی آبی به لیمو روی موش های آزمایشگاهی بررسی شد. این گیاه به طور گسترده در کشورهای جنوب آمریکا برای درمان اختلالات گوارشی و هضم آسان غذا استفاده می شود. خاصیت ضد انقباضی عصاره ی به لیمو به دلیل فعال شدن کانال های K+ است. عصاره ی  به لیمو انقباض ناشی از تولید مقدار زیاد (+K) را آرام می کند. در غلظت های پایین، عصاره ی به لیمو مانع از متابولیسم هوازی می شود. فلاونوئید ویتکسین مسئول این خاصیت به لیمو است. 

6- آنتی باکتریال

محققان در پژوهشی در سال 2013 ، اثر آنتی باکتریال عصاره های اتانولی و آبی به لیمو را بررسی کردند. نتایج این پژوهش که در ژورنال Annals of Biological Research  منتشر شد نشان داد این گیاه خاصیت آنتی باکتریال دارد و اثر ضد باکتریایی عصاره اتانولی برگ آن در برابر باکتری های گرم مثبت، قوی تر از اثر آن بر باکتری های گرم منفی است.

نام تجاری گیاه:

                                          Persian lime               

نام علمی گیاه:

                                            Citrus latifolia Tan.

تاریخچه:

 لیموی ایرانی به احتمال زیاد حاصل تلاقی دو گونه ی Citrus aurantiifolia  و Citrus limon است.

منشاء صحیح این گیاه شناخته شده نیست اما احتمال می رود بومی ایران باشد. در برخی منابع آمده است که در اواسط دهه ی 1800 میلادی از ایتالیا (یعنی سرزمینی که گفته می شود لیموترش از سال 1824 در آنجا کشت می شد) به برزیل وارد شد. برخی معتقدند لیموی ایرانی از طریق تاهیتی به ایالات متحده برده شد.

پس از جنگ جهانی اول، لیموی ایرانی جایگاه خود را در تجارت گیاهان یافت. البته در ابتدای کار، تاجران و مردم این گیاه را نمی پذیرفتند مثلا کانادایی ها تا مدتی این لیمو را قبول نمی کردند چون به لیموی مکزیکی عادت کرده بودند. در دهه ی 1930 بسیاری از پرورش دهندگان مرکبات در فلوریدا که به فکر کسب درآمد بیشتر بودند، لیمو ترش را کشت کردند و در سال 1949 استفاده از این گیاه گسترش یافت. اکنون این گیاه در بسیاری از نقاط دنیا از جمله ایالات متحده ی آمریکا، برزیل و استرالیا کشت می شود.

دانستنیها:

  • جهت رفع چربی مو، آن را با آب لیموترش و بعد آب معمولی می شویند
  • ابن سینا پزشک معروف ایرانی، آب لیمو را بهترین دارو برای تشنج های ناشی از تب می‌دانست و یرقان را هم با لیمو معالجه می‌کرد.
  • از لیموترش در رایحه درمانی برای کاهش اضطرابِ پس از عمل جراحی استفاده می شود. 

:خواص  

1) آنتی اکسیدان...

2) کاهش وزن ...

 


ادامه مطلب
[ 13 / 8 / 1396برچسب:چای سبز,دمنوش نیوشا,چای لاغری,لیمو ترش, ] [ ] [ .:*:. فرشاد مرادی .:*:. ]

نام تجاری گیاه:

                         Ginger            

نام علمی گیاه:

Zingiber officinale Roscoe

 تاریخچه:

منشأ زنجبیل مناطق گرمسیری  آسیا است و نوعی از زنجبیل که در هندوستان می روید بیشترین تنوع ژنتیکی را دارد.

این گیاه در سده ی نخست پس از میلاد از هندوستان به اروپا صادر و قرن سیزدهم کاربردش در آشپزی شناخته شد.

چین و هندوستان نخستین کشورهایی بودند که از خواص دارویی زنجبیل استفاده کردند. در متون سانسکریت به خواص دارویی این گیاه اشاره شده است و در چین هم آن را برای

بهبود سوءهاضمه، اسهال و تهوع و همچنین برای درمان آرتریت، کولیت و بیماری های قلبی استفاده می کردند. داروسازان قرون وسطی زنجبیل را، برای رفع تهوع و نفخ پیشنهاد می کردند.

  • زنجبیل در طب قرون وسطی جایگاه خاصی داشت و از آن برای درمان تهوع و نفخ استفاده می‌شد.
  • در چین، ریشه و ساقه ی زنجبیل را برای آفت‌کشی و دفع شته و هاگ‌های قارچی استفاده می کنند.
  • هم اکنون حدود ۸۰ درصد زنجبیل مورد نیاز جهان از چین تأمین و صادر می‌شود.

خواص :

1- آنتی اکسیدان....


ادامه مطلب

 نام تجاری گیاه:

Cranberry

نام علمی گیاه:

Vaccinium macrocarpon Aiton
 تاریخچه:

کرن بری یکی از 3 میوه ی بومی آمریکای شمالی است.

نخست، فقط از نواحی شمال شرقی آمریکا برداشت می شد

اما پس از آن در دیگر نقاط شمال آمریکا مثل ویسکانسین و شمال غربی اقیانوس آرام و شیلی هم پرورش داده شد.

در حدود سال 1550 میلادی، بومیان آمریکا تنها کسانی بودند که این میوه را استفاده می‏ کردند.

بومیان، با ترکیب کرن بری له شده با گوشت گوزن غذایی به نام پِمیکانا تهیه می کردند.

آنان، این میوه را توت شگفت انگیز (wonder berry) می نامیدند. در سال 1620 میلادی مهاجران و مسافران موارد مصرف کرن بری را از بومیان آموختند. مهاجران آلمانی و هلندی این میوه را "کرنی- بری"(crane-berry) یا توت مرغ ماهیخوار، نامیدند.

این نامگذاری، به سبب شباهت رنگ شکوفه‏ های کرن بری با سر و گردن مرغ ماهیخوار یا علاقه ی این پرنده به خوردن آن بود. سرانجام  این واژه کوتاه به cranberry تبدیل شد. 

دانستینی ها:

  • بومیان آمریکایی از رنگ قرمزِ کرن بری برای رنگ آمیزی فرش، پتو و لباس استفاده می کردند.
  • نخستین بار در سال 1683 مهاجران، آب کرن بری را تهیه و مصرف کردند.
  • کشت و پرورش میوه ی کرن بری در مقیاس انبوه و به صورت تجاری از دهه ی 1800 میلادی به بعد آغاز شد.

خواص :

1- بهبود عملکرد مجاری ادراری

در گذشته تصور می شد کرن بری با اسیدی‏تر کردن ادرار خطر ابتلا به عفونت‏ های ادراری را کاهش می دهد و از دستگاه دفع ادرار در برابر باکتریهایی مانند اشرشیاکُلی (E.coli) محافظت می کند. بر اساس مطالعات، کرن بری حاوی موادی است که از چسبیدن باکتری به جدار دیواره ی دستگاه ادراری جلوگیری می کند. دو نظریه ی مختلف در این‏ باره وجود دارد. برپایه ی نظریه ی اول؛ آنتی اکسیدانهای کرن بری باکتری را تغییر می دهند به گونه ای که باکتری نمی تواند به دیواره ی دستگاه ادراری بچسبد. برپایه ی دومین نظریه؛ کرن بری پوششی لغزنده روی دیواره ی دستگاه ادراری می سازد و از چسبیدن باکتری روی دیواره جلوگیری می کند. نتایج بررسی مصرف روزانه حدود 50 میلی لیتر آب کرن بری به مدت 6 ماه، در زنان دارای سابقه ی عفونت ادراری نشان داد که بازگشت بیماری در آنان نسبت به دیگر زنان بیمار که آب کرن بری مصرف نکرده بودند، 20درصد کمتر است. بررسی دیگری نشان داد، احتمال وجود باکتری و گلبولهای سفید خون در ادرار افراد مسنی که محصولات کرن بری مصرف می‏ کنند، 50 درصد کاهش می یابد.

2- بهبود عملکرد قلب و عروق

تحقیقات نشان می دهد که آنتی اکسیدانهای کرن بری اکسیداسیون LDL را مهار می کند و  از خطر ابتلا به بیماریهای قلبی ـ عروقی می‏ کاهد. براساس این مطالعه، پس از مصرف 500 میلی لیتر آب کرن بری، ظرفیت آنتی اکسیدانی پلاسما به طور چشمگیری افزوده می شود. نتایج آزمایشی مشابه نشان دهنده ی افزایش ظرفیت آنتی اکسیدانی پلاسما در مردان و زنان داوطلب پس از مصرف روزانه 660 میلی لیتر آب کرن بری به مدت 10 هفته بود. براساس مطالعه ای دیگر در شرایط آزمایشگاهی که نتیجه ی آن سال 2002 در نشریه ی Food science and Nutrition منتشر شد، فلاونوئیدهای کرن بری (شامل 3 گروه آنتوسیانینها، فلاونول و پروآنتوسیانیدین ها) اکسیداسیون LDL را مهار و به این ترتیب از تجمع و چسبندگی پلاکتها جلوگیری می کنند. این فلاونوئیدها آنزیمهای دخیل در متابولیسم چربی و لیپوپروتئین را هم مهار می کنند که در نهایت منجر به کاهش کلسترول بدِ خون و کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی می ‏شود. 

3- بهداشت دهان و دندان

براساس مطالعات، مصرف کرن بری و محصولات حاویِ آن عفونت‏ های باکتریایی در دهان، خطر ابتلا به پوسیدگی دندان و بیماری‏ های لثه را می کاهد و از تشکیل پلاک دندانی جلوگیری می‏ کند. بر پایه ی مطالعات در شرایط آزمایشگاهی، مصرفmg/ml 2/5 عصاره ی کرن بری، از تجمع 58 درصد از 84 جفت باکتری دهان و دندان تست شده در این آزمایش جلوگیری می کند و به این ترتیب از خطر ابتلا به بیماری‏ های دهان و دندان می کاهد. کرن بری از رشد و تکثیر پاتوژن‏ های بیماری‏زای لثه مانند Porphyromonas gingivalis، Tannerella forsythia و Treponema denticola و همچنین از تشکیل بیوفیلم دندانی (تجمع باکتری ها روی سطح دندان) و چسبیدن باکتری ها به سطح سلول های دهان و دندان جلوگیری می‏ کند. یک مطالعه‏ ی بالینی اولیه نشان داد که مصرف دهان شویه‏ ی حاوی عصاره ی کرن بری 2 بار در روز، به مدت 6 هفته، از تعداد باکتری‏ های استرپتوکوکوس دهانی به مقدار قابل توجهی کاست. برمبنای مطالعه ای دیگر، فلاوانول و پروآنتوسیانین های کرن بری از تشکیل بیوفیلم دندانی و پوسیدگی دندان ناشی از باکتری استرپتوکوک موتانس و Porphyromonas gingivalis جلوگیری می کنند. کرن بری التهاب ناشی از پاتوژنهای بیماری زا را کاسته و تخریب بافت دندان را هم کاهش می دهد.

4- بهبود عملکرد دستگاه گوارش

تحقیقات نشان می دهد که کرن بری از چسبیدن پاتوژنهای هلیکوباکتر به دیواره ی معده جلوگیری می کند. برپایه ی مطالعات آزمایشگاهی، کرن بری از چسبیدن باکتری پیلوری به سلول های مخاط معده جلوگیری می کند و خطر ابتلا به بیماری و یا سطح مصرف آنتی بیوتیکها برای درمان را کاهش می دهد. مطالعه ای در موسسه ی تحقیقات سرطان پکن نشان داد، کرن بری در پیشگیری از چسبندگی هلیکوباکتر پیلوری به بافت معده موثر است. در یک مطالعه ی تصادفی کنترل شده ی دوسوکور، 189 فرد بالغ مبتلا به هلیکوباکترپیلوری روزانه 500 میلی لیتر آب کرن بری مصرف کردند. پس از 90 روز نتایج فوق‏ العاده بود و تست وجود هلیکوباکتر در 14 درصد افراد شرکت کننده که آب کرن بری مصرف کرده بودند، منفی بود. در حالی که این روند در گروه دارونما فقط 5 درصد بود. 

 نام تجاری گیاه:

Cinnamon

نام علمی گیاه:

Cinnamomum verum

تاریخچه:

هزاران سال است که انسان از دارچین استفاده می کند و پوست درختچه ی آن را برای ادویه بکار می برد. 

مستندات نشان می دهد این گیاه از دوران باستان استفاده می شده و بازرگانان عرب آن را به اروپا وارد کرده اند.

بازرگانان عرب دارچین را از مسیرهای زمینی به بندر اسکندریه در مصر منتقل می کردند،

که توسط بازرگانان ونیزی (خرید و فروش دارچین در اروپا در اختیار ایشان بود) خریداری می شد.

اعراب به مدت تقریبا 3000 سال نبض تجارت ادویه از جمله دارچین، (از 1500 پیش از میلاد تا 1500پس از میلاد) را در اختیار داشتند. ونیز مهمترین مرکزِ واردات ادویه به اروپا محسوب می شد. 

دانستنی ها :

 

  • امروزه دو نوع دارچین تجاری وجود دارد:
  • دارچین سیلان و دارچین کاسیا. اصلی ترین تولید کننده ی دارچینِ کاسیا، کشور اندونزی است. این نوع دارچین، بو و عطر قوی تری نسبت به دارچین سیلان دارد. دارچین سیلان گران تر است و بیشتر در سریلانکا تولید می شود و عطر و طعم ملایم تری برای تهیه و پخت نان و نوشیدنی های گرم مثل قهوه و شکلات داغ دارد.
  • مصریان باستان در حدود 2000 سال پیش از میلاد مسیح در فرآیند مومیایی کردن، از دارچین برای معطر کردن مردگان خود استفاده می کردند.
  • کتاب مقدس یهودیان، چندین بار به ادویه هایی مثل دارچین اشاره کرده است: نخستین بار زمانی است که به موسی امر می شود از دارچین شیرین (qinnāmôn) و سنا در روغن مقدس استفاده کند.
 
 

خواص :

1- تقویت کننده ی سیستم ایمنی بدن

پژوهش ها نشان می دهد که دارچین غنی از پلی فنول و پروآنتوسیانیدین است. خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی عصاره ی دارچین به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. در پژوهشی تأثیر عصاره ی دارچین روی موش های آزمایشگاهی بررسی شد. عصاره ی دارچین در دوزهای 10میلی گرم بر کیلوگرم و 100 میلی گرم بر کیلوگرم مصرف شد. نتایج نشان داد که دوز 10 میلی گرم بر کیلوگرم فقط باعث افزایش سطح سرم ایمنوگلبولین شد در حالی که دوز 100 میلی گرم بر کیلوگرم مرگ و میر پاستورلا مالتوسیدا (باکتری گرم منفی) را به میزان 17 درصد کاست. این نتایج همچنین باعث افزایش ضریب بیگانه خواری، چسبندگی نوتروفیل، سطح سرم ایمونوگلوبولین و ارزش تیتر آنتی بادی شد.

2- ضد التهاب و تسکین دردهای عضلانی

پژوهش ها نشان می دهد که خاصیت ضد التهابی دارچین به دلیل وجود ترکیب سینامالدئید آن است. سینامالدئید فعالیت فاکتور KB در سلول های ایمنی را مهار می کندپژوهش ها نشان می دهد که ترکیبات سینام آلدهید، اوژنول و ترکیبات ترپنی دارچین مسکن و آرام بخش استاوژنـول، متابوليسم آراشيدونيک اسيد و آزادسـازی هیستامين و در نتيجه التهاب را مهار می کندترکیبات ترپنی هم مهارکننده ی متابولیسم اسید آراشیدونیک و آنزیم نیتریک اکساید هستند. در نتیجه، دارچين و تركيبـات آن می توانند روی سيـستم اعـصاب مرکزی اثر گذاشته و سبب كاهش درد شوند. تحقیقات نشان می دهد که اوژنولِ دارچين خاصيت مهار كنندگی آنزيم نيتريک اكـسايد سنتتاز را دارد و از طریق رها سازیNO  که يك ميانجی شناخته شده ی درد است، موجب مهار دردهای حاد و مزمن می شود. در تحقیقات ثابت شده است که اوژنول اثر ضد درد دارد. بر مبنای تحقیقاتی دیگر، اوژنول سبب مهار ورود كلسيم بـه داخل سـلول می گردد و از اين راه باعث مهار رهاسازی نوروترانسميترهای دخيل در انتقال پيام درد از پايانه ی فيبرهای آوران درد در شاخ خلفی نخاع می‏ شود. پژوهشها روی لينالول از تركيبات منوترپنی دارچین، نـشان می دهد كـه ايـن تركيـب بـا اثـر روی رسپتورهای اوپيوئيدی، اثـر ضـد درد ایجاد می کند. همچنين لينالول با باز كردن كانالهای پتاسيمی سبب ايجاد پتانسيل مهاری در نورون های سيستم عصبی مركزی می شود.

3- تنظیم قند خون

پژوهش ها نشان می دهد که دارچین آنزیم های گوارشی متعددی مانند آلفا گلوکوزیداز، سوکراز و آمیلاز پانکراس را مهار می کند. دارچین، از طریق مهار این آنزیم ها، ورود گلوکز به جریان خون را کاهش داده و از ترشح بیش از حد انسولین جلوگیری می کند. ترکیب متیل هیدروکسی چالکون پلیمر (MHCP) اثرات ضد دیابتی دارد و با تقلید از عمل انسولین بر سلول های چربی عمل می کند. اثر دارچین بر جذب گلوکز و گلیکوژن وابسته به دوز مصرفی است. مطالعات انسانی نشان می دهد پس از مصرف دارچین سطح قند خون کاهش می یابد که گاه بر متابولیسم چربی ها هم تأثیرگذار است. در سال 2006 پژوهشی در نشریه ی مراقبت دیابت منتشر شد. برپایه ی این پژوهش، مصرف دوزهای مختلف دارچین (1، 3 و 6 گرم) در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 به مدت 40 روز باعث بهبود سطح قند خون ناشتا و همچنین چربی خون در این افراد شد. پژوهش دیگری توسط لو و همکاران در سال 2012 انجام شد. در این تحقیق به 66 فرد مبتلا به دیابت نوع 2، 120 میلی گرم و یا 360 میلی گرم عصاره ی دارچین همراه با سولفونیل اوره(داروی خوراکی دیابت) به مدت 3 ماه داده شد. نتایج نشان داد که سطح HbA1c و قند خون در گر.هی که دارچین دریافت کردند به طور چشمگیری کاهش یافت. یافته های تحقیقاتی حاکی از آن است که مصرف دارچین در کنترل قند خون در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 موثر است. براساس یافته های منتشر شده در مجله ی تحقیقات بالینی، مصرف دارچین تا 6 گرم در روز گلوکز سرم، تری گلیسیرید، کلسترول LDL و کلسترول کل را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش می دهد.

 4- افزایش میل جنسی

در پژوهشی اثر عصاره ی دارچین بر ساختار بافت بیضه و تعداد سلول های جنسی در موش های کوچک آزمایشگاهی بررسی شد. عصاره ی هیدروالکلی دارچین در دوزهای مختلف (50 ،100، 200 و 400 میلی‌گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در مدت 48 ساعت) تهیه و به روش درون صفاقی به مدت 20 روز به گروه های تیمار تزریق شد. نتایج نشان داد که میزان اسپرماتوسیت‌های اولیه و اسپرماتوزوئیدها در دوزهای 100، 200 و 400 میلی‌گرم بر کیلوگرم نسبت به گروه شاهد تفاوت معنی‌داری داشت. همچنین غلظت هورمون های LH و FSH با افزایش دوز تزریقی افزایش یافت و بیشترین افزایش در دوزهای 200 و 400 میلی گرم بر کیلوگرم بود. یافته‌های این مطالعه نشان‌دهنده ی تأثیر مثبت عصاره ی دارچین بر سیستم تولید ‌مثل جنس نر، به دلیل افزایش معنی‌دار در تعداد سلولهای جنسی است. در بخش زیست شناسی دانشگاه بغداد پژوهش دیگری انجام شد و تأثیر دارچین بر باروری موش های نر به آزمایش گذاشته شد. نتایج این مطالعه نشان داد که مصرف 0/1 میلی لیتر عصاره ی آبی دارچین به مدت 30 روز، بر تحرک و غلظت اسپرم ها به میزان چشمگیری می افزاید. به طوری که بر غلظت آن، از  (ml/106X1 .2در گروه شاهد به (ml/106X4 .3در موش های تیمار شده افزوده شد. همچنین درصد اسپرم های زنده از 89/2 درصد در گروه های شاهد به 92/8 درصد در موش های نر تیمار شده افزایش یافت. برپایه ی نتایج این مطالعه، مصرف روزانه ی عصاره ی آبی دارچین به مدت 30 روز باعث بهبود کیفیت اسپرم ها و بهبود عملکرد تولید مثل در موش ها می شود.

5- تنظیم فشار خون

پژوهشی، منتشر شده در مجله ی آمریکایی تغذیه در سال 2006 ، نشان می دهد، دارچین به کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک، به خصوص در افراد مبتلا به دیابت کمک می کند. برمبنای این پژوهش، مصرف روزانه نصف قاشق چای خوری دارچین به کاهش سطح فشار خون کمک می کند. در یک کارآزمایی بالینی بر روی 58 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داده شد که مصرف روزانه 2 گرم دارچین فشار خون و قند خون را کاهش می دهد. مطالعه ی دیگری در سال 2006 مشخص کرد که دارچین فشار خونِ موش های مبتلا به فشار خون بالا را کاهش می دهد. پژوهشی بالینی در دانشگاه تورنتو بین سال های 2000 تا 2012 نشان می دهد که مصرف کوتاه مدت دارچین فشارخون سیستولیک را تا 5 میلی متر جیوه و فشار خون دیاستولیک را به طور متوسط تا 2/6 میلی متر جیوه کاهش می دهد. در پژوهشی دیگر، مصرف روزانه 1200 میلی گرم دارچین در 59 فرد مبتلا به دیابت نوع 2، پس از 12 هفته فشار خون سیستولیک را تا 3/4 میلیمتر جیوه کاهش داد. 

6- ضد سرطان

پژوهشی نشان می دهد که سینامالدئید دارچین خاصیت ضد سرطانی دارد. براساس نتایج این پژوهش، دوزهای مختلف دارچین می توانند رشد سلول های سرطان دهانه رحم را تغییر دهند. آنتی اکسیدان های دارچین از بدن در برابر آسیب DNA، جهش سلولی و رشد تومورهای سرطانی محافظت می کنند. برپایه ی نتایج این پژوهش ها، دارچین سلول های سرطانی را به خود تخریبی یا مرگ سلولی هم تشویق می کند.

 

[ 4 / 8 / 1396برچسب:دارچین,کاهش فشار خون,کاهش قند خون,انرژی زا,تقویت جنسی, ] [ ] [ .:*:. فرشاد مرادی .:*:. ]

 


 چای سبز از برگ های گیاه چای تهیه می شود. 

استفاده از برگ های چای سبز نخستین بار بیش از 3000 سال پیش در منطقه ای در جنوب غربی چین رواج پیدا کرد و به احتمال زیاد، ابتدا برای جویدن و خوردن استفاده می شد.

به تدریج و با گذشت زمان استفاده از برگ و جوانه ی چای در پخت و پز به عنوان دارو و نوشیدنی گسترش یافت، اما روش مناسب دم کردن برگ ها برای جلوگیری از فرآیند اکسیداسیون به قرن هشتم میلادی باز می گردد. 

1- تسریع کننده ی کاهش وزن

 پژوهشی براساس مطالعات انسانی در نشریه ی طب چینی منتشر شده که نتایج آن نشان می دهد،

مصرف چای سبز و عصاره ی آن پس از صرف غذا با افزایش حرارت و اکسیداسیون چربی به کاهش وزن کمک می کند.

در این آزمایش که روی نمونه های انسانی انجام شد، 300 گرم از EGCG (اپی گالوکاتچین گالات) به مدت 2 روز به 6 مرد چاق داده شد. یافته ها نشان داد که ترکیب EGCG به تنهایی سبب افزایش اکسیداسیون چربی در مردان شده و اثرات ضد چاقی دارد.

دیگر پژوهش منتشر شده در همین نشریه نشان می دهد که

کاتچین(یک نوع پلی فنول) چای سبز به خصوص EGCG، اثر ضدچاقی دارد و به کاهش وزن کمک می کند.

داده های مطالعات انسانی اخیر نشان می دهد که مصرف چای سبز با افزایش حرارت و افزایش اکسیداسیون چربی پس از صرف غذا به کاهش وزن کمک می کند. 

پلی فنول های چای سبز به افزایش حرارت درونی بدن کمک کرده و به این ترتیب میزان سوخت انرژی سلول های چربی را افزایش می دهد.

2- تنظیم کننده ی کلسترول خون

 پژوهش منتشر شده ای در مجله یNutritional & Environmental Medicine نشان می دهد که چای سبز به کاهش کلسترول در بدن کمک می کند.

این تحقیق را محققان آمریکایی و چینی روی 240 مرد و زن (متوسط سن 55 سال) انجام دادند و نتایج نشان داد که مصرف چای سبز پس از 12 هفته باعث کاهش کلسترول LDL به میزان 15 درصد می شود.

پژوهش دیگری نشان می دهد که چای سبز، کلسترول کل را کاهش داده و سبب افزایش HDL می شود. پلی فنول های چای سبز جذب کلسترول از طریق روده را مسدود کرده و به کاهش کلسترول کمک می کنند. این چای، باعث کاهش چشمگیر سطح کلسترول مضّرِ خون، به خصوص در افراد سیگاری می شود.

تحقیقات اُکودا (Okuda) و همکاران نشان داد، تانن چای سبز از افزایش سطوح سرم کلسترول جلوگیری کرده و آن را مهار می کند. نتایج این بررسی نشان می دهد که کاتچینِ چای سبز، سبب کاهش کلسترول خون می شود. مکانیسم این عملکرد شاید به دلیل دفع بیشترکلسترول و یا به دلیل افزایش دفع اسیدهای صفراوی و تغییر متابولسم کلسترول اِندوژن باشد.

3- تنظیم کننده ی قند خون

 مطالعات گومز و همکاران نشان می دهد، EGCG(اپی گالوکاتچین گالات) چای سبز، با ناقل گلوکز وابسته به سدیم SGLT1، جذب گلوکز از راه روده را مهار می کند و از این راه به افزایش کنترل قندخون کمک می کند. برمبنای پژوهش دیگری که محققان ژاپنی، سال 2004 روی موش های آزمایشگاهی دیابتی انجام دادند، عصاره ی چای سبز باعث کاهش چشمگیر قندخون شد. EGCG با تقلید از عملکرد انسولین، به کاهش قندخون کمک می کند.

4- تنظیم کننده ی فشار خون

پلی فنل های چای سبز در کاهش فشار خون موثر هستند. در پژوهشی که نتایج آن در Science Report انتشار یافت، نوشیدن چای سبز به طور چشمگیری سبب کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک در افراد شد. پژوهشی دیگر در ژورنال Journal of Dietary Supplements    نشان داد مصرف چای سبز سبب کاهش فشار خون در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 شد. در این آزمایش، مصرف چای سبز به میزان سه فنجان در روز و به مدت چهار هفته، از فشاز خون سیستولیک و دیاستولیک کاست.

5- بهبود دهنده ی عملکرد کبد

 یک پژوهش بالینی روی 80 زن و مرد  بین 20 تا 50 سال نشان داد که مصرف چای سبز پس از 12 هفته به طور چشمگیری سطح آنزیم های کبدی ALT و AST را کاهش می دهد. اعتقاد بر این است که کاتچین چای سبز باعث کاهش استرس اکسیداتیو در کبد شده و به کاهش بیماری های کبدی کمک می کند.

 مطالعات مبتنی بر جمعیت نشان می دهد که احتمال ابتلا به بیماری های کبدی در مردانی که روزانه بیش از 10 فنجان چای سبز می نوشند کمتر از افراد دیگر است. همچنین به نظر می آید چای سبز از کبد در برابر اثرات مخرب موادی سمی مثل الکل، محافظت می کند. پژوهش های انجام شده روی حیوانات نشان می دهد که چای سبز از بدن موش های آزمایشگاهی در برابر تومورهای کبد محافظت می کند.

6- بهبود دهنده ی عملکرد قلب و عروق
پژوهشی منتشر شده در نشریه ی پاتولوژی، نشان می دهد که آنتی اکسیدان های چای سبز با کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید خون، خطر ابتلا به آترواسکلروز یا تصلب شرایین و در پی آن بیماری های قلبی عروقی و سکته را کاهش می دهد.

پژوهش منتشر شده در نشریه ی Cardiovascular and Hematological Disorders Drug Targets نشان می دهد که پلی فنول های چای سبز، خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارند. این ترکیبات با از بین بردن رادیکال های آزاد، از تولید بیش از حدِّ مواد التهابی و آسیب سلولی در بدن جلوگیری می کنند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهند.

7- ضد سرطان

مطالعات بالینی نشان می دهد که پلی فنل هایِ چای سبز به خصوص کاتچین می توانند نقش مهمی در جلوگیری از سرطان ایفا کنند. محققان بر این باورند که پلی فنل ها به کشته شدن سلول های سرطانی و جلوگیری از رشد آنها کمک می کنند. پژوهش دیگری مبتنی بر مطالعات انسانی در سال 2014 نشان می دهد که چای سبز اثر محافظتی در برابر سرطان های دهان، ریه و مثانه دارد.

8- بهبود دهنده ی عملکرد مغز

مطالعات متعدد در نمونه های حیوانی نشان می دهد که کاتچین چای سبز، از سلول های عصبی محافظت کرده و خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و پارکینسون را کاهش می دهد.

[ 24 / 7 / 1396برچسب:چای سبز,دمنوش چای سبز نیوشا,دمنوش لاغری نیوشا, ] [ ] [ .:*:. فرشاد مرادی .:*:. ]

ارزش ریالی صادرات چای سبز ایران به برخی از کشورها در نیمه اول سال 95

میزان واقعی (سال 2013) و میزان پیش بینی شده (سال2023) تولید جهانی چای سبز (هزار تن) 

 

" وقتی یه فنجون چای تو دستت داری

هر کاری برات امکان پذیره..."

 

[ 1 / 7 / 1396برچسب:دمنوش نیوشا,دمنوش لاغری,دمنوش کاهش وزن,دمنوشهای سلامتی, ] [ ] [ .:*:. فرشاد مرادی .:*:. ]

امروزه ورزشکاران المپیک، برای کاهش درد، التهاب و خستگی پس از تمرینات،

مقدار زیادی چای ماسالا مصرف می‏کنند. 

چای ماسالای نیوشا تشکیل شده از چای سیاه . هل . دارچین . میخک . زنجبیل

همانگونه که پیش از این اعلام شده بود

کارخانه تولید جدید نیوشا روز شنبه مورخ 18 شهریور 96

با همراهی جمعی از لیدرهای نیوشانیک رسماً افتتاح گردید

و به مرحله بهره برداری رسید.

این کارخانه که در شهرک صنعتی نصیرآباد تهران واقع گردیده است

ویژگی های خاص و ممتازی دارد که آن را در

زمره مجهزترین و مدرن ترین واحدهای تولیدی امروز کشور قرار می دهد.

[ 28 / 6 / 1396برچسب:دمنوش نیوشا,دمنوش لاغری,دمنوش کاهش وزن,دمنوشهای سلامتی, ] [ ] [ .:*:. فرشاد مرادی .:*:. ]

خواص چای سبز:کاهش اشتها.کاهش کلسترول خون.افزایش سوخت و ساز بدن.کاهش ابتلا به سرطان و ....

[ 29 / 6 / 1396برچسب:دمنوش نیوشا,دمنوش لاغری,دمنوش کاهش وزن,دمنوشهای سلامتی, ] [ ] [ .:*:. فرشاد مرادی .:*:. ]

مصرف منظم چای سبز، از علائم افسردگی می کاهد.

[ 27 / 6 / 1396برچسب:دمنوش نیوشا,دمنوش لاغری,دمنوش کاهش وزن,دمنوشهای سلامتی, ] [ ] [ .:*:. فرشاد مرادی .:*:. ]

تاریخچۀ چای ماسالا به هزاران سال پیش برمی‏گردد. قدمت آن را برخی 9000 سال و برخی دیگر 5000 سال می‏دانند. 

[ 26 / 6 / 1396برچسب:دمنوش نیوشا,دمنوش لاغری,دمنوش کاهش وزن,دمنوشهای سلامتی, ] [ ] [ .:*:. فرشاد مرادی .:*:. ]

بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از غرفه نیوشا در هفتمین نمایشگاه بین المللی نوشیدنیها، چای، قهوه و صنایع وابسته

[ 25 / 6 / 1396برچسب:دمنوش نیوشا,دمنوش لاغری,دمنوش کاهش وزن,دمنوشهای سلامتی, ] [ ] [ .:*:. فرشاد مرادی .:*:. ]

با نوشیدن چای و دمنوش، همزمان آروماتراپی هم اتفاق می افتد، و این، با قرص ویتامین به دست نمی آید!

 

[ 24 / 6 / 1396برچسب:دمنوش نیوشا,دمنوش لاغری,دمنوش کاهش وزن,دمنوشهای سلامتی, ] [ ] [ .:*:. فرشاد مرادی .:*:. ]

[ 24 / 6 / 1396برچسب:دمنوش نیوشا,دمنوش لاغری,دمنوش کاهش وزن,دمنوشهای سلامتی, ] [ ] [ .:*:. فرشاد مرادی .:*:. ]
شرکت نیوشا، در راستای دستیابی به اهداف خود برای تولید چای ایرانی و تحقق شعار
 
 
«صد درصد گیاهی، صد درصد ایرانی»
 
یک قطعه مزرعه چای، به مساحت 10 هکتار در یکی از توابع شهرستان فومن خریداری کرده است
که این مزرعه بطور رسمی توسط آقای احمد عیوضی، مدیر عامل شرکت نیوشا و آقای رضا کیانیان افتتاح گردید.
 
مزرعه چای نیوشا، به طور ویژه به کشت چای سبز اختصاص یافته و نخستین پروژه از این دست،
در غرب استان گیلان است که حرکتی در جهت افزایش کیفیت، در سبد محصولات تولیدی نیوشانیک محسوب میشود.

در همین راستا و به منظور آشنایی بیشترِ همراهان نیوشا

با مراحل کشاورزی و تولید، اقداماتی جهت بازدید این عزیزان صورت گرفته است.

در ادامه با گزارش تصویری افتتاحیه با شما همراه هستیم...

 

 از خاک تا خانه ؛ ماموریت نهایی نیوشا

#

امروز مهمترین دغدغه تولیدکنندگان در مقوله کیفیت و رسیدگی به نارضایتی های مشتریان،
کوتاه بودن دست آنها از بخشی از چرخه تولید و عرضه محصول است.
 
تولیدکنندگان وابسته به بیرون بخاطر این کمبود، پس از شناسایی احتمالی مشکل،
چه در حوزه کیفیت محصول و چه در حوزه کیفیت خدمات نمی توانند برای رفع و اصلاح مشکل، کاری انجام بدهند
و برای حل آن باید به سایر حلقه های این چرخه متکی باشند.

 تضمین کیفیت یک محصول یا یک خدمت در نگاه اول

با دل بستن به تامین کنندگان و پیمانکاران بیرونی ممکن به نظر می رسد

اما واقعیت این است که چنین امری عملاٌ غیرممکن است.

در واقع وقتی صفر تا صد انجام فرایند تولید و عرضه محصول به مشتریان توسط شرکت و اجزاء آن انجام نشود و بخشی از فرایند خارج از کنترل شرکت باشد، ارائه تضمین درباره کیفیت محصولات و خدمات در واقع فقط یک شعار تبلیغاتی خواهد بود. 

با گذشت بیش از یک دهه از حیات مجموعه نیوشا

و در آستانه 5 سالگی نیوشانیک، امروز مفتخریم به رونماییِ شعار" از خاک تا خانه " ....

این شعار نمادی از پروژه ای عظیم است که در آن نیوشا با استفاده از نیروها و امکانات خود قادر خواهد بود

تا کلیه عملیات دخیل در پروسه تولید، ارائه و عرضه،

از نقطه شروع یعنی کاشت و برداشت تا نقطه پایان فرایند یعنی تحویل محصول به مصرف کننده را

مستقیماً در ساختارها و واحدهای متعلق به خود انجام داده و از هرنوع وابستگی به دور باشد. 

هدف اصلی از این ماموریت،

دستیابی به «بهترین کیفیت ممکن و تسلط کامل و مطلق شرکت به صفر تا صد پروسه تولید و عرضه انواع نوشیدنی های سلامت» است.

با نهایی شدن و تکمیل پروژه "از خاک تا خانه "، نیوشا، تنها تولیدکننده ای در ایران،

 خواهد بود که ضمن تسلط کامل به فرایند تولید و عرضه محصولات،

می تواند کیفیت محصولات و خدمات خود را به شکلی واقعی و حقیقی تضمین کند .

به موجب این ماموریت و بر اساس شعار "از خاک تا خانه" ،

نیوشا کلیه عملیات و فرایندهای زیر را در ساختارها و ساختمانهای تحت مالکیت و مدیریت 100 درصدی خود انجام خواهد داد :

 

  1. کشت و برداشت مواد اولیه محصولات
  2. فرآوری محصولات
  3. تولید محصولات
  4. بازاریابی و معرفی محصولات (از طریق شبکه بازاریابی انحصاری نیوشانیک)
  5. باربندی و آماده سازی محمولات

  6. حمل و ارسال و تحویل محمولات به درب منزل مشتریان یا نمایندگان

اجرا و پیاده سازی این استانداردها  از ضروریات و لازمه ورود نیوشا به بازارهای بین المللی است

و ایجاد یک مزیت رقابتی ممتاز و قابل توجه است .

از این نظر می توان تکمیل این پروژه و محقق کردن شعار "از خاک تا خانه " را

شروع حرکتی بزرگ برای جامه عمل پوشاندن به رویای دیرینه

همه نیوشایی ها یعنی جهانی شدن و ورود به بازارهای بین المللی، قلمداد کرد.

بزرگترین دغدغه و چالش نیوشا در ماموریت اخیر،

پیاده سازی و سازماندهی علمی و اصولی تک تک اجزاء و فرایندها

براساس استانداردهای تعریف شده بین المللی(ISO) حوزه مربوطه بوده است.

به نحوی که هر یک از ساختارهای شرکت و اجزاء آن از نظر رعایت الزامات کیفی و

همچنین کارآمدی فرایندهای کنترلی در شناسایی خطاها و مشکلات

همچون نمونه و الگویی بی نظیر در سطح کشور شناخته شده و به عنوان

دستاوردی ماندگار هم در تاریخ شرکت و هم در تاریخ کشور، جاودانه باقی خواهند ماند. 

جای بسی خوشحالی است که از همین پایگاه اعلام کنیم،

با آینده نگری های شرکت در سالیان گذشته و به لطف تلاش ها و ایستادگی های تک تک همراهان عزیز،

بخش عمده ای از امکانات و زیرساخت های لازم جهت انجام مطلوب این ماموریت و به ثمر نشستن پروژه،

طی 10 سال گذشته و از هنگام تاسیس شرکت نیوشاداریان و ایجاد رسمی مجموعه نیوشا تا به امروز ،

فراهم گردیده است و بر همین اساس طی روزها و ماه های آینده و به تدریج ،

همراهان نیوشایی می توانند با هماهنگی قبلی و همراهی مربیان و حامیان خود

از اجزاء مختلف پروژه تولید و توزیع محصولات نیوشا بازدید کنند و

از نزدیک و به شکلی ملموس با تک تک فرایندهای موجود در فرایند از تولید تا مصرف آشنا شوند.

نیوشا در نمایشگاه ایران آگروفود 2017

 حضور نیوشا همچون گذشته، امسال نیز در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی 
صنایع کشاورزی، مواد غذائی، ماشین آلات و صنایعوابسته، نمود درخشانی از اهداف بزرگ این شرکت را نشان می‌دهد.

نمایشگاه آگروفود همه ساله با اهدافی چون ارتقاء دانش فن آوری و تبادل 

اطلاعات روز در موضوعات و تم های نمایشگاه،معرفی توانمندیها و پیشرفت های کشورمان 

در زمینه های موضوعی نمایشگاه، آشنائی شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان ازنمایشگاه 

با آخرین دست آوردهای علمی، صنعتی کشورمان  و جهان در زمینه های موضوعی نمایشگاه و ... برگزار می‌شود. 

[ 5 / 4 / 1396برچسب:دمنوش نیوشا,دمنوش لاغری,دمنوش کاهش وزن,دمنوشهای سلامتی, ] [ ] [ .:*:. فرشاد مرادی .:*:. ]

دمنوش مثلثی راز سلامتی

(رازیانه،چای سبز،آلوئه ورا،کاکوتی)

دمنوش مثلثی راز سلامتی نیوشا

دمنوش راز سلامتی نیوشا، دارای 12 عدد کیسه مثلثی و مخلوطی از 4 گیاه معجزه آسای رازیانه، چای‌ سبز، آلوئه‌ ورا و کاکوتی است
 
که با فرمولی منحصر‌به فرد ترکیب شده اند تا معجونی با عنوان راز سلامتی را برای شما عزیزان رقم بزنند. 
 
این دمنوش معجزه آسا،نقش موثری در
 
 تسریع کاهش وزن، بهبود زخم معده، بهبود عملکرد جنسی، ترمیم و جلوگیری از پیری پوست، 
 
تنظیم قند، فشار وکلسترول خون، افزایش شیرمادران و خاصیت ضد اضطراب و افسردگی دارد 
 
که میتواند شما را در تجربه‌ی دل‌انگیز نوشیدن دمنوشی100 درصد گیاهی سهیم کند. 


توجه: مصرف این دمنوش به دلیل داشتن استروژن به آقایان توصیه نمی‌شود.

 

[ 2 / 4 / 1396برچسب:دمنوش لاغری,دمنوش گیاهی,دمنوش لاغری نیوشا,, ] [ ] [ .:*:. فرشاد مرادی .:*:. ]

دمنوش مثلثی معجون رویایی نیوشا (پرسیاوشان،مرزنجوش،بابونه،عسل)

دمنوش مثلثی معجون رویایی نیوشا

خواص محصول:

1. آرامش بخش اعصاب.

2. بهبود دهنده عملکرد دستگاه گوارش.

3. تنظیم کننده فشار خون.

4. رفع کننده اسپاسم های عضلانی

چرایی خواص: مطالعات نشان می دهد که فلاونوئیدهای پرسیاوشان از طریق فعال کردن کانال های K+ و یا بلاک کردن مکانیزم Ca++ اثر ضد اسهال و ضد قولنج شکم دارند و اثر آن در دوزهای آزمایشی 300 و 500 میلی گرم/کیلوگرم مشابه داروی لوپرامید است.

عصاره جوشانده بابونه (CDE) نیز اثر محافظت کننده قابل توجهی در برابر اسهال ناشی از تجمع مایع روده در بدن دارد و به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می کند.

نتایج تحقیقات نشان می دهد که ترکیبات آپی ژنین، لوتئولین و بیسابولول بابونه به گیرنده بنزودیازپین در مغز متصل شده و عروق خونی و عضلات ماهیچه های صاف را آرام می کنند.

ترکیبات کارواکریل استات مرزنجوش نیز اثر بالقوه ضد اضطرابی دارند و احتمالا بر روی سیستم گابا (GABA) یا گاما آمینوبوتیریک اسید عمل می کنند.

مطالعات نشان می دهند که ترپن و کارواکرول مرزنجوش از تجمع پلاکت های خونی جلوگیری کرده و با کاهش سنتز هورمون آلدوسترون و کند کردن سیستم رنین- آنژیوتانسین- آلدسترون فشار خون را کاهش می دهد.

مرزنجوش با کاهش فشار خون تا حد زیادی خطر ابتلا به بیماری فشار خون بالا و در نتیجه ریسک ابتلا به بیماری ها و مشکلات قلبی را کاهش می دهد.

مطالعات نشان می دهد که آپی ژنین و بیسابلول بابونه استیل کولین و هیستامین را مهار کرده و به کاهش اسپاسم کمک می کنند که این خاصیت بابونه با داروی پاپاوارین قابل مقایسه است.

همچنین بابونه حاوی روغن های فرار آلفا بیسابلول ، آلفا بیسابلول اکسیداز A و B و ماتریسین ( معمولا به کامازولن و سایر فلاونوئیدها با خاصیت ضد التهابی تبدیل می شود) است.

فعالیت های ضد التهابی بابونه شامل مهار LPS ناشی از پروستاگلاندین E، کاهش فعالیت آنزیم سیکلواکسیژناز (COX-2) بدون تاثیر بر روی فرم تشکیل دهنده COX-1 است.

بابونه در کاهش اسپاسم های عضلات صاف مربوط به ماهیچه های دستگاه گوارش و کاهش التهاب آنها موثر است. 

[ 12 / 3 / 1396برچسب:دمنوش لاغری,دمنوش گیاهی,دمنوش لاغری نیوشا,, ] [ ] [ .:*:. فرشاد مرادی .:*:. ]

دمنوش مثلثی حس خوب زندگی نیوشا

 دمنوش حس خوب زندگی :مخلوط آویشن.زیره. زنیان

خواص محصول:

1. تسریع کننده کاهش وزن. 2. بهبود دهنده عملکرد دستگاه گوارش.

چرایی خواص:

1. تسریع کننده کاهش وزن: مصرف زیره باعث کاهش وزن می شود.

طبق نظر محققان، پرنیل فلاونوئیدهای موجود در زیره و حفظ یکپارچگی سلول های بتا در جزایر لانگرهانس لوزالمعده در نتیجه مصرف این گیاه، می تواند دلیل بروز اثرات مفید آن بر کاهش وزن و پروفایل متابولیک بدن باشد.

همچنین ممکن است فاکتورهای رشد شبه انسولینی (IGFs) و پروتئین های اتصالی آنها در این امر دخیل باشند.

در یک تحقیق پژوهشی مشاهده شد که میزان کاهش وزن و چربی بدن در زنانی که در رژیم لاغری خود زیره هم مصرف می کردند بیشتر از گروهی بود که رژیم لاغری آنها فاقد زیره بود.

در این تحقیق، کاهش بیشتر شاخص توده بدنی و سایز دور کمر نیز بر اثر مصرف زیره مشاهده شد.

2. بهبود دهنده عملکرد دستگاه گوارش:

ترکیب آلی آروماتیک موجود در زیره به نام کومین آلدهید، باعث فعال سازی غدد بزاقی در دهان می شود و هضم اولیه غذا را تسهیل می کند.

همچنین تیمول موجود در زیره همین کار را در مورد غدد ترشح کننده اسید ها، صفرا و آنزیم های مسئول هضم کامل غذا در معده و روده انجام می دهد.

محققان مشاهده نمودند که مصرف عصاره زیره باعث افزایش فعالیت آنزیم های آمیلاز، پروتئاز و فیتاز می شود که در هضم قند، پروتئین و چربی دخیلند.

ادویه هایی مانند زیره باعث تحریک جریان صفراوی و افزایش اسید های صفراوی می شوند که نقش مهمی در عمل هضم دارند.

مصرف زنیان نیز باعث افزایش فعالیت آنزیم لیپاز و آمیلاز می شود.

همچنین روغن های فرار موجود در آویشن باعث ضد نفخ بودن آن می شوند.

آویشن خاصیت ضد میکروبی دارد و از رشد باکتری های مضر در دستگاه گوارش جلوگیری می کند.

محققان عنوان کرده اند که خاصیت ضد میکروبی اسانس آویشن را می توان به کامفن و ترکیبات فنلی موجود در آن نسبت داد.

 

 

 

 

[ 5 / 6 / 1395برچسب:, ] [ ] [ .:*:. فرشاد مرادی .:*:. ]

همایش تقدیر از برترینهای نیوشانیک در هتل لاله تهران 5 فروردین 95

 

 

[ 13 / 1 / 1395برچسب:, ] [ ] [ .:*:. فرشاد مرادی .:*:. ]

چای سبز + گزنه + برگ زیتون

فواید اصلی برگهای زیتون ناشی از وجود ماده تلخی تحت عنوان اولئوروپین در آن است.

این ماده خاصیت ضد سرطانی دارد.

مشتقات اولئوروپین در زیتون به نام تیروزل و هیدروکسی تیزول هم با جلوگیری از اکسید شدن کلسترول،

موجب کاهش کلسترول و تریگلیسیرید در بدن میشوند.

اولئوروپین و پتاسیم موجود در برگ های زیتون رگ ها را باز کرده و به جلوگیری از لختگی خون در عروق کمک میکنند.

ترکیبات فنولی موجود در برگ های زیتون، با افزایش میزان ترشح انسولین از پانکراس ،

باعث کاهش قند خون در بیماران دیابتی و رسیدن آن به سطح عادی میشود.

گزنه نیز به علت وجود ترکیبی به نام اورتیسین،باعث تولید انسولین در خون و در نتیجه کاهش قند خون میشود.

گیاه گزنه به علت داشتن عناصری مثل کلسیم،سیلیس،بور و برگ زیتون

به دلیل وجود مقادیر فراوان اولئوروپین و پتاسیم،در حفط تراکم استخوان ها و پیشگیری از پوکی آنها نیز نقش موثری ایفا میکنند.

پتاسیم فراوان موجود در گیاه گزنه با افزایش دفع اوره و کلر،به پیشگیری از سنگ کلیه کمک میکنید.

سکرتین موجود در گزنه عامل موثری در بهبود عملکرد غدد ترشحی دستگاه گوارش است.

 

[ 15 / 10 / 1394برچسب:دمنوش لاغری,دمنوش گیاهی,دمنوش لاغری نیوشا,, ] [ ] [ .:*:. فرشاد مرادی .:*:. ]

چای سبزو رزماری و گل محمدی

کامفر موجود در رزماری باعث تسریع گردش خون می شود.

بر همین اساس، از بارزترین خواص مصرف رزماری افزایش قوای جنسی است.

- ترکیبات فنولیک رزماری (کارنوسل و کارنوسیک) به دلیل خاصیت ضدمیکروبی قوی در درمان التهابات گوارشی مؤثر واقع می شوند.

- لیمونن موجود در رزماری باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و از این راه به کاهش وزن کمک می کند.

- ترپن و ترپنوییدهای موجود در هر دو گیاه رزماری و گل محمدی باعث باز شدن عروق و در نتیجه تغذیه بهتر فولیکول های مو می شوند.

- بخش اتیل استاتی گل محمدی به درمان تنگی نفس کمک شایانی می کند.

مصرف جوشانده این گیاه مانند داروی کدئین عمل کرده و سرفه را به طرز محسوسی کاهش می دهد.

- گل محمدی با داشتن ترکیباتی از دسته فسفوگلیکوزیدها گیاه بسیار مناسبی برای بهبود خواب است و اثر آن قابل مقایسه با اثرات ایجاد شده توسط داروی دیازپام است.

[ 25 / 9 / 1394برچسب:دمنوش لاغری,دمنوش گیاهی,دمنوش لاغری نیوشا,, ] [ ] [ .:*:. فرشاد مرادی .:*:. ]

پس از نمایش تابلوهای تبلیغاتی نیوشا در استان های گیلان و اصفهان، و در ادامه تبلیغات محیطی در سطح شهرهای مختلف کشور، تابلوهای تبلیغاتی نیوشا در تهران نیز به نمایش درآمدند.

 

                                     خیابان آفریقا

 

 

                                             بزرگراه شهید باکری

 

 

                                      خیابان قدوسی - خیابان سبلان

 

                               بزرگراه شهید چمران - بزرگراه شهید همت

 

 

 

                                                     خیابان آزادی

 

                        بزرگراه کردستان - بزرگراه حکیم

                                         رسالت - سید خندان

 

                                     بزرگراه شیخ فضل الله نوری - یادگار امام

[ 21 / 8 / 1394برچسب:, ] [ ] [ .:*:. فرشاد مرادی .:*:. ]

همایش سالیانه نیوشانیک در تهران مهر ماه 94 در سالن همایش وزارت کشور

#

[ 26 / 7 / 1394برچسب:, ] [ ] [ .:*:. فرشاد مرادی .:*:. ]

همایش 1200 نفری شرکت نیوشانیک (باشگاه استیلا) در اصفهان ، شهریور 94

[ 26 / 6 / 1394برچسب:, ] [ ] [ .:*:. فرشاد مرادی .:*:. ]

 

مهم ترین محصولی که خالق آن شما هستید : برند شخصی

 مهمترین محصولی یا خدماتی که در زندگی میتوانید به دیگران عرضه کنید خودتان هستید؛ آیا یک برند معتبر هستید؟

 زندگی یک کسب و کار است و شما مدیر عامل ارشد آن. شما باید یاد بگیرید چطور با یک برنامه ریزی استراتژیک برای خودتان، خودتان را به یک برند معتبر نزد دیگران تبدیل کنید. تمام قوانینی که در دنیای تجارت حاکم است در زندگی عادی نیز حاکم … در اصل بر تمام جهان هستی حاکم است و برنده کسیست که سریع تر این قوانین را شناسایی و از آنها استفاده کند.

 در زندگی نیز هرکدام از ما یک نیز یک برند داریم. نام ما یک برند است. دقیقا مشخصات برندهای برتر در دنیای تجارت در زندگی عادی نیز صدق میکند. برند حسی است که از شنیدن نام یک محصول به ذهن خطور میکند، احساسی که به آن داریم و ویژگی هایی که همراه آن حس در ما ایجاد میشود. برای مثال در یک نظرسنجی برند کوکاکولا را “محصول آمریکایی” خواندند؛ یعنی اینکه از اکثر شرکت کنندگان در نظرسنجی هنگام شنیدن نام کوکاکولا احساس استفاده از یک محصول آمریکایی را داشته اند.

 در زندگی نیز هر فردی برند خودش را دارد. هیچ دو برندی یکسان نیستند ، همه باید یک برند داشته باشند و مهم ترین اصلی که برندینگ شخصی باید بدانید این است : برند ساختنی است.

 برای مثال، در دوران مدرسه همیشه یک عده را “شرّ” می نامیدیم، این افراد برند خودشان را داشتند، همه میدانستند هر زمانی دعوایی اتفاق بیافتد باید سراغ چه کسانی بروند. یک عده دیگر “درس خوان” بودند، این افراد برند خودشان را خلق کرده بودند، همه میدانستند هر سوالی داشته باشند باید سراغ این افراد بروند، البته هرکدام از این افراد منحصر به فرد بودند یک نفر “درس خوان و دوست داشتنی” بود، نفر دیگر “درس خوان و خودخواه

 تو برند خودت هستی !
همانند کوکاکولا که یک محصول آمریکایی میفروشد، شما نیز درحال فروش هستید و محصولتان کاملا منحصر بفرد است – خودتان. محصول شما شامل، هویت شما، شخصیت شما، آداب و رفتار اجتماعی ، ارزش ها، اهداف ، ترس های ، باور های شما و … است. تمام اینها با هم تشکیل برند میدهند، نمیتوانید تنها بر روی یک مورد تمرکز کنید.

 برند های برتر، تنها بر کیفیت محصول تمرکز نمیکنند؛ نوع ارائه، قیمت، تنوع و … را نیز در نظر میگیرند.

 با چی شناخته میشی؟
در قسمت قبل از دوران مدرسه و برند های “شرّ” و “درس خوان” صحبت کردیم، برند شما چیست؟ مردم شما را با چه چیزی بشناسند؟

 معمولا مردم فرصت ندارند تا کامل وارد جزئیات شخصیتی شما بشوند و بخواهند خودشان قضاوت کنند، اغلب اوقات به ارائه ای که خودتان از شخصیتتان میدهید بسنده میکنند. شما معمولا با ورزش، تحصیلات، کار، رفتارتان برند خودتان را به صورت اولیه به مردم ارائه میدهید. پس دست به کار شوید و همان برندی را برای ارائه خلق کنید که دوست دارید.

  از کاروان جدا شو !
دلیل اینکه هرکداممان یک برند منحصر به فرد هستیم این است که با برند های دیگر فرق میکنیم. هیچکس دوست ندارد یک فیلم خسته کننده را بارها و بارها تماشا کنید و حتی آدم های خسته کننده را !

 اگر شما دقیقا کاری را انجام میدهید که همه انجام میدهند ،پس فرق آنچنانی بین شما و دیگران وجود ندارد، بنابراین شما یک برند معمولی خواهید بود با اختلاف خیلی خیلی جزئی. برای اینکه تبدیل به یک برند باشید نشان دهید که با دیگران فرق میکنید.
برای مثال اگر همه ی مردها از آشپزی متنفرند ،شما عاشق آشپزی باشید. اگر همه ی خانم های از آرایش میکنند، شما آرایش نکنید.

 علم! علم! علم! بیاموزید
یکی از شگفت انگیزترین یافته های انسان، توانایی درک و کسب علم و استفاده ی آن در زندگی روزمره است.

 شما به میزان علم و تجربه تان از دنیای اطرافتان اطلاع و آگاهی دارید. شما تنها به میزان علم و تجربه تان از فرصت های اطرافتان آگاهی دارید. اگر میخواهید فرصت های بیشتری را کشف کنید، علم و تجربه بیشتری بدست آورید. پس بخوانید و از سوال پرسیدن دست برندارید.

 فقط با همین دو ابزار ساده یعنی خواندن و پرسش، میتوانیم آگاهیمان را به جهان افزایش دهیم.

 تقلبی نباشید!
شما به راحتیِ آب خوردن میتونید تشخصی بدهید فردی که در حال معاشرت با او هستید خودش است یا در حال درآوردن ادای کسی است که میخواهد باشد!

 و یا زمانی که فردی در حال (مثلا) گوش دادن به شماست، شما میتونید تشخصی بدید آیا این فرد واقعا در حال گوش دادن است یا در حال تحمل کردن صحبت هایتان است… واقعا سخت نیست. نه به علم خاصی نیاز دارید نه به حس ششم، غریزه ی شما به راحتی میتونه این حالات تقلبی رو تشخصی بده

 اگر میخواهید یک برند منحصر به فرد باشید، بهترین حالت ممکن خود واقعی تان است. سعی نکنید خوب ،شاد، باحال ،قد بلند، لاغر ،مقتدر و … به نظر بیایید. خودتان باشید، مردم شما را بیشتر تحسین خواهند کرد.

 هرآنچه را نمیتوانید بفهمید، نقد نکنید!
شما نمیتوانید دیگران را نقد کنید. چون نه جای آنها زندگی کردید، نه از حال روز آنها خبر دارید و نه اهداف و آرزوهای آنها را میدانید. شما تنها میتوانید دیگران را درک کنید، بدانید دلیلی وجود دارد که چنین گفتار، رفتار یا عملکردی دارند.

 بهترین بازاریابی برای برند شخصی تان، دیدن دنیا از منظر دیگران است.
خودتان را به جای دیگران بگذارید و دنیا را ببینید و بعد تصمیم بگیرید نقد کنید آنها را یا نه !

 شانس تان را امتحان کنید… شما فقط یکبار زندگی میکنید!
بهترین دوست بازاریابان و فروشنده ها : ریسک، است.

برای اینکه محصولی تولید شود، باید نوآوری داشته باشد و معمولا در دنیایی با چنین سرعت تغییر غیر قابل پیش بینی است که آیا محصول تولید شده موفق خواهد بود یا نه، تنها احتمالات هستند که میتوان به آنها بسنده کرد.

 شما نیز برای اینکه برند خودتان را بسازید و کسب اعتبار کنید باید ریسک کنید. دست به کارهایی بزنید که تاحالا انجام ندادید. آیا تابه حال ورزش شمشیر بازی را امتحان کردید؟ بروید و امتحان کنید. آیا تا به حال شعر نوشتید؟ یکبار امتحان کنید. شما تا امتحان نکنید، اکثر استعداد ها و مهارت هایی که دارد یا کشف نخواهید کرد.

 برند شخصی، حساس ترین برندی است که در طول زندگیتان با آن سر و کار خواهید داشت. اگر از آن به درستی مراقبت نکنید و اعتبار آنرا دست کم بگیرید، بدون شک تاثیر آنرا در زندگیتان خواهید دید، زیرا هیچکس محصول “شما” را نخواهد خرید…

[ 20 / 4 / 1394برچسب:دمنوش لاغری,دمنوش گیاهی,دمنوش لاغری نیوشا,, ] [ ] [ .:*:. فرشاد مرادی .:*:. ]

همایش برترین های فصل زمستان نیوشانیک

در هتل پارسیان اوین در تهران روز هفتم فروردین سال 94

[ 14 / 1 / 1394برچسب:, ] [ ] [ .:*:. فرشاد مرادی .:*:. ]

 

این پست ثابت می باشد.لطفا برای مطالعه مطالب جدید به پایین این پست مراجعه نمایید.

آدرس جدید سایت farshadmlm.ir

 

جهت" مشاوره " ، " سفارش " و  " ارسال محصولات " به تهران و شهرستان ها لطفا با شماره های زیر تماس بگیرید.

سفارشات  " تهران " با " پیک از انبار جنوب "فداییان اسلام"بین 24 تا 48 ساعت "و " سفارشات شهرستانها با " پست پیشتاز یا شرکت حمل " نیوشاداریان" بین "2 تا 4 روز " تحویل داده می شود .

                                   

                      کارشناس و مشاور رسمی فروش فرشاد مرادی : 

                                    تلگرام >>   6847 073 0912

                                               تلگرام >>  8341 717 0911

                                  تلگرام>>  8703 797 0938 

                                               

     آدرس اینستاگرام پیامهای مصرف کنندگان(کلیک کنید)>> https://www.instagram.com/healthy_life_fm/

 

                                       

 

 

 برای مشاهده تصاویر ، پیامها و نظرات مشتریان و اعضای گروه ویژه تلگرام  که از پک های لاغری و کاهش وزن استفاده کردند، لطفا همین جا **** کلیک کنید

برای مشاوره و تهیه پک کاهش وزن لطفا فقط از طریق پیام (تلگرام ) اقدام کنید

 

توضیحات کامل خواص محصولات در ادامه مطلب 

 


ادامه مطلب
پیاده روهای یاسوج گذشته این مرد کارآفرین را هنوز بخاطر دارد ، پسرکی یازده ساله که برای امرار معاش خانواده اش به آدامس فروشی مشغول بود .
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج ، آقای مهران بالان از خاطرات پارکی که شب‌های خود را به صبح می‌رساند می‌گفت، شب‌ها در پارک ترمینال شهر یاسوج می‌خوابیدم و صبح که بیدار می‌شدم تمام لباسم خیس شده بود و در بدنم احساس درد داشتم .

پدر آقای بالان می‌گوید: منم پول نداشتم که بروم دنبال پسرم و او را به خانه بازگردانم و  این موضوع من و همسرم را رنج می‌داد .

یک روز، دیگر خیابان های یاسوج دیگر پسرک آدامس فروش را ندید، مهران بالان با یک سفالگر همدانی آشنا شده بود و رفت تا سرنوشتش را در شهر دیگری تغییر بدهد.

مهدی همدانی، سفالگر همدانی که ناجی این پسرک 11 ساله شده بود می گوید: با دیدن مهران در خیابان و پارک های شهر یاسوج، تصمیم گرفتم وی را با خود به همدان ببرم و در آنجا بهش سفالگری را آموزش دهم.

برادر مهران بالا می گوید: برادرم بعد از چند سال به یاسوج آمد و یک کارگاه سفالگری راه اندازی کرد و در آن مشغول به کار شد.
بعد از آن آقای بالان با تاسیس آموزشگاه‌هایی، کلاس‌های آموزشی در رشته سفالگری، معرق، قالب سازی ، چرم دوزی ، گلیم، گبه و قالی بافی در روستاها و شهرهای کهگیلویه و بویراحمد برگزار کرد.

آقای بالان این کلاس‌های آموزشی را در 33 روستاها و شهرهای کهگیلویه و بویراحمد برگزار کردند که طی این مدت بیش از 1200 نفر را در زمینه‌های مختلف صنایع دستی آموزش دادند.

یک تولید کننده قالی و گبه می‌گوید: آقای بالان‌، دار و مواد اولیه را برای ما مهیا می‌کند و بعد از اتمام کار محصول بافته شده را با قیمت خوبی از ما می‌خرد 

وی می‌گوید: در حال حاضر با انجام این کار خرج خود و خانواده‌ام را تامین می‌کنم و از شغل فعلی خود نیز راضی هستم .

با این آموزش‌ها بیش از 460 خانه در 33 شهر و روستاهای کهگیلویه و بویراحمد تبدیل به کارگاه‌های کوچک خانگی شدند.

آقای مهران بالان بعنوان کارآفرین برتر جشنواره کارآفرینان استان در سال 93 معرفی شد .

مظاهری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید: ایشان با توجه به کارهایی که طی این مدت انجام داده اند در تعدادی از روستاها زمینه اشتغال را فراهم آورده‌اند و این زمینه شده تا روستاییان کمتر به شهرها مهاجرت داشته باشند .

پایدار رئیس کمیسیون گردشگری و ایرانگردی در شورای شهر یاسوج می‌گوید: آقای بالان توانسته‌اند خدمت خوبی هم به فرهنگ استان و هم اقتصاد منطقه داشته باشند.

کهگیلویه و بویراحمد با تولید سالانه 3 هزار متر مربع گبه، 4 هزار اثر معرق، 3 هزار قطعه سفال،3هزار عدد کیف و 10 هزار عدد انواع تابلو جزء استان‌های برتر در تولید صنایع دستی در کشور به شمار می‌رود.

محصولات تولیدی این کارگاه‌های کوچک در بازارهای حوزه خلیج فارس و بازار داخلی به فروش می‌رسد .

عرفان پسر یازده ساله آقای بالان می‌گوید: به پدرم افتخار می‌کنم و وی را خیلی دوست دارم‌؛ درسته پدرم از آدامس فروشی شروع به کار کرده و الان بعنوان یک فرد موفق ازش یاد میشه و منم می‌خواهم راه پدرم را در بدست آوردن موفقیت‌های بیشتر ادامه دهم .
[ 16 / 11 / 1393برچسب:, ] [ ] [ .:*:. فرشاد مرادی .:*:. ]

FTC در مقابل ادعاهای دروغین درآمد

بهمن ۱, ۱۳۹۳

FTC در مقابل ادعاهای دروغین درآمد

بدون تردید یکی از اصلی­ ترین دلایل پیوستن افراد به بازاریابی شبکه­ ای عبارت­ هایی است که بارها به گوش رسیده­ اند: «بازاریابی شبکه­ ای، راهی به سوی آزادی مالی…»، «در این تجارت، خودتان رئیس خودتان هستید…»، «تجارتی عظیم و رو به رشد، بدون نیاز به سرمایه»، «بیل گیتس، صاحب نامدار شرکت مایکروسافت، می­ گوید اگر شانس دوباره­ ای برای زندگی داشتم، بازاریابی شبکه­ ای را برمی­ گزیدم…» این گزاره­ ها و جملاتی مشابه، وعده­ ای از آینده روشن افراد در این تجارت را می­ دهند و طبیعی است تصور یک درآمد عالی، ساختن یک زندگی ایده­ آل و یک بازنشستگی زودهنگام هر انسانی را به وجد بیاورد. انعکاس این شعارها حس امید و نشاط را در بخش زیادی از جامعه که به دنبال فرصت­های کاری جدید و مدرن هستند، زنده می­ کند. انسان­ها به امید و آرزوهایشان زنده هستند و بازاریابی شبکه­ ای، تجارتی سراسر از امید و آرزوست.

در کشور ما نیز امروز و علی رغم گذشت بیش از ۳ سال از صدور اولین مجوز رسمی بازاریابی شبکه­ ای، هنوز شادی و شعف ناشی از قانونی شدن استفاده از «اصل اهرم» در بخش زیادی از جامعه دیده می­ شود و مردم با آغوشی باز در حال پذیرش بازاریابی شبکه­ ای هستند. موافقان روز به روز بیشتر می­ شوند. هر روز عده بیشتری به این تجارت دل می­ بندند و آرزوهای خود را در آن جستجو می­ کنند. کمیته نظارت بر بازاریابی شبکه­ ای کشور نیز به عنوان متولی اصلی این تجارت نوپا کوشیده است با گرته­ برداری از قوانین و مقررات جاری در کشورهای صاحب تجربه – علی­ الخصوص دستورالعمل­های FTC کمیسیون تجارت فدرال امریکا – تا حد امکان راه­های سوء استفاده را بر دسیسه گران ببندد. تعداد کم شرکت های دارای مجوز و همچنین اعضاء فعال در آنها، این امکان را به مرجع قانونی ذی­ربط یعنی کمیته نظارت می­ دهد تا با رصد و پایش فعالیت­ ها، تا حد امکان از بروز و افزایش نارضایتی­ ها جلوگیری کنند. از جمله تلاش­ های انجام شده می­ توان به ایجاد سامانه جامع ثبت نارضایتی و الزام شرکت­ ها به پیگیری شکایات واصله، کنترل و نظارت بر سبد کالایی شرکت­ها، به رسمیت شناختن حق انصراف و حق باز خرید محصولات، نظارت بر نرم­ افزار و طرح درآمدزایی شرکت­ها و … اشاره کرد.

اما این تنها یک روی سکه است و تجربه نشان می­ دهد بازاریابی شبکه­ ای در همه کشورها حتی پس از قانونی شدن هم به مرور زمان مخالفان خاص خود را پیدا کرده است. آنها معتقدند بازاریابی شبکه­ ای نه تنها کمکی به روند اشتغال و تولید درآمد واقعی نمی­ کند، بلکه به دلایل زیاد مخرب هم هست؛ جان تایلور یکی از این مخالفین سرسخت است که معتقد است اثرات مخرب بازاریابی شبکه­ ای در بسیاری از کشورها بیشتر از اثرات مثبت آن بوده است. او برای اثبات نظریه خود به عبارت «تبلیغ درآمد مفت» استناد می­ کند و معتقد است بازاریابی شبکه­ ای با «تبلیغ درآمد مفت» باعث می­ شود تا خیل عظیمی که به این تجارت می­ پیوندند و به دلایل گوناگون – که در مقالات آتی راجع به آنها بحث خواهد شد – موفق نمی­ شوند، علاوه بر اینکه دچار «ضرر مالی» می­ شوند، با عادت به این ذهنیت بیمارگونه در ادامه زندگی از مسیر صحیح تجاری منحرف شوند. تایلور اعتقاد دارد صدمات روحی ناشی از ذهنیت «یک شبه ره صدساله رفتن» تا مدت­ها در ذهن آنان باقی مانده و آنها را درگیر خواهد کرد.... بقیه در ادامه مطلب

احمد عیوضی مدیرعامل شرکت پارس نیوشا نیک


ادامه مطلب
[ 1 / 11 / 1393برچسب:, ] [ ] [ .:*:. فرشاد مرادی .:*:. ]

روز یکشنبه – هفتم دی ماه 93 - مراسم باشکوهی برای تجلیل از برگزیدگان فصل پاییز در سالن کوه نور هتل پارسیان اوین برگزار شد.

نیوشا در نمایشگاه بین المللی تهران....

[ 17 / 10 / 1393برچسب:, ] [ ] [ .:*:. فرشاد مرادی .:*:. ]
درباره وبلاگ

مقدر شده است تا ما تاریخ را تغییر دهیم و در هزاره جدید،توزیع کنندگان را به مسیری هدایت کنیم که جویای سبک زندگی بهتری هستند.ما از سهیم شدن این صنعت خارق العاده بازاریابی شبکه ای(فروش مستقیم چند سطحی) با شما افتخار می کنیم. mail:feelgood1389@yahoo.com IDYahoo:feelgood1389 تماس با ما:09120736847 09117178341
موضوعات وب
دسته بندی محصولات وب