بازاریابی شبکه ای
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دمنوش لاغری نیوشا و آدرس farshadmlm.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

 بازاریابی شبکه ای چه چیزی نیست ؟

بازاریابی شبکه ای ، یک طرح هرمیِ غیر قانونی نیست .

در واقع ، هیچ سازمان هرمی شکلی ذاتاً غیر قانونی یا غیر اخلاقی نیست . هر سازمان توزیع کنندﮤ محصولات یا خدمات ، زمانی که از اندازﮤ خاصی بزرگتر شود ، ناگریز به شکل یک  هرم در می آید ، هرمی با سطوح متعدد که هرچه به سمت پایین می روید ، بزرگتر می شود .

تفویض اختیار ، باعث ایجاد یک هرم چند سطحی می شود . دولت ما نیز یک هرم چند سطحی است . مدارس نیز اینچنین هستند . تمامی بیزینس های موفق ، به علّت توزیع محصولات و خدمات ، نهایتاً شکل یک هرم چند سطحی را به خود می گیرند .

موضوع (( هرم )) از اهمیت بسزایی برخوردار است . دولت ما ، خدمات را به سمت پایین هرم توزیع می کند و ما نیز در عوض ، از پایین و با آراء خود ، به دولت ، قدرت و اختیار می دهیم . شرکت های بازاریابی ، محصولات را به سمت پایین هرم توزیع می کنند و ما نیز از پایین و با پولهایمان به آنها قدرت می دهیم . بنابراین ، هرم ها یک جریان دو سویه را ایجاد می کنند : نخست به سمت پایین ، سپس به سمت بالا . ارزش به سمت پایین هرم و در عوض ، قدرت به سمت بالا جریان می یابد . اگر جریان ارزش به سمت پایین ، متوقف شود ، جریان قدرت نیز ( به شکل آراء و پولها ) به سمت بالا متوقف شده ، سیستم ، متلاشی می شود . نمونه ای از یک طرح هرمیِ غیر قانونی ، طرح پونزی است ؛ یک چرخة گردش پول که بر اساس دزدیدن پول از یکی و پرداختن آن به دیگری است .

نمونه ای از یک طرح هرمیِ قانونی ، طرح تأمین اجتماعی است . پول افرادی که اکنون ، وارد می شوند به کسانی پرداخت می شود که در گذشته از آنها پول گرفته شده است . در هر دو مورد ، تا زمانی که جریان پول به درون سیستم ادامه داشته باشد ، باز پرداخت آن هم میسّر خواهد بود . امّا زمانی که جریان در آمد سیستم ، متوقف شود ، خروجی سیستم نیز متوقف می شود و از آن به بعد ، افراد ضرر می کنند . اما بازاریابی شبکه ای شبیه هیچ کدام از این ها نیست.

در  پاييز سال 1388 ، دولت جمهوري اسلامي ايران ، بازاریابی شبکه ای را به عنوان روشی قانونی و کار آمد برای توزیع و فروش ، اعلام  کردند . قوانین و راهکارهای عملی یک بیزینس خوب ، تدوین شد و همة شرکت های شبکه ای قانونی به این راهکارها و استانداردها پای بند شدند .

بازاریابی شبکه ای ، یک طرح سریع پولدار شدن نیست .

البته افرادی هم وجود دارند که در بازاریابی شبکه ای فقط به واسطة بودن در زمان و مکان درست ، سود کلانی کرده اند ؛ اما این نمونه ها بسیار نادر است . نمونه های متداول تر ، مردان و زنان سخت کوشی هستند که از طریق سال ها پشتکار و سعی و تلاشِ مستمر ، بیزینس های خانگی پاره وقت یا تمام وقتِ موفقی ایجاد کرده اند .

آیا  شما نیز می توانید در بازاریابی شبکه ای ، ثروتمند شوید ؟ یقیناً .

این حرفه ، نسبت به هر فرصت شغلیِ دیگری منصفانه ترین حوزه عمل را برای همه افراد فراهم می سازد . بدین معنی که هر کسی در بازاریابی شبکه ای ، فرصت یکسانی را برای کسب بالاترین درآمدهای ممکن در اختیار دارد . برخلاف هر شغل یا حرفة دیگری ، تنها         محدودیت ها در این بیزینس ، محدودیت های خود ساخته هستند . هیچ تبعیض عرفی، مانع نژادی، تجربی یا سنِّی ( به استثنای افراد پایین تر از سن قانونی ) وجود ندارد . بازاریابی شبکه ای یک فرصت درآمد زایی واقعاً برابر برای همه است .

بازاریابی شبکه ای در دانشگاه و دانشكده هاي بازرگاني و اقتصاد، تدریس نمی شود .

چرا ؟ چون بازاریابی شبکه ای ، یک جانشین قدرتمند برای مسیر سنتی و مرسومِ از دانشگاه به حرفه است .... ما رقیب یکدیگر هستیم ! 

واگر راستش را بخواهید ، بازاریابی شبکه ای تقریباً یک مقولة دانشگاهی نیست . نه این که موضوع ارزشمندی نباشد ، تنها به این دلیل که خیلی ساده است . حتی یک بازاریاب شبکه ایِ تازه کار هم می تواند اصول این بیزینس را ظرفِ تنها یک بعد از ظهر به شما آموزش دهد ، تا آن اندازه که بتوانید شروع به کسب درآمد کرده و برای خود یک شبکة فروش ایجاد کنید .

بازاریابی شبکه ای ، بیزینسی نیست که برای شروع به سرمایه ای کلان نیاز داشته باشد .

در بازاریابی شبکه ای می توانید با سرمایه گذاری اندکی در حدود چند صد هزار تومان برای خرید محصول و ابزار بازاریابی ، برای تبلیغ محصولات و فرصت بیزینس ، کارتان را شروع کنید !

بازاریابی شبکه ای ، بیزینس توزیع نیست .

برخلاف آنچه برخی افراد ناآگاه تصور می کنند ، در بازاریابی شبکه ای لزومی ندارد ، مقدار قابل توجهی از کالاها را انبار کنید تا سفارشات خریداران را تحویل داده یا توزیع کنید . میزان کالایی که باید انبار کنید ، صرفاً به هدف و وسعت برنامه ای که برای بیزینس شخصی خودتان در نظر گرفته اید ، بستگی دارد . برای نمونه ، کافیست مقداری محصول برای خریداران خرده تان و همچنین مقداری هم برای همکاران جدیدتان ، داشته باشید که معمولاً فقط چند صد هزار تومان ، هزینه بر می دارد . در بازاریابی شبکه ای ، شما مسؤول بازاریابی ، فروشِ محصولات، خدمات و همچنین پشتیبانی از مشتری نهایی هستید. این همان چیزی است که به خاطرش، به شما پول داده می شود.

بازاریابی شبکه ای ، رابطه کارفرما / کارمندی نیست .

در بازاریابی شبکه ای ، شما مالک ، رئیس و مدیر عامل بیزینس خودتان هستید . شما پیمانکاری مستقل و خویش فرما هستید که با شرکت مورد نظرتان توافق کرده اید تا محصولات و خدمات شرکت را ارائه نمایید و سازمان فروش شبکه ای خودتان را ایجاد کنید و در عین حال به سیاست ها و آئین نامه های شرکت پای بند باشید . بازاریاب های شبکه ای برای شرکت کار نمی کنند ؛ بلکه همراه با شرکت کار می کنند . رابطه کاری افراد با شرکت ، مبتنی بر مشارکتی پویا و محسوس است که در آن ، وظیفه شرکت عبارتست از :


·        تهیه محصولات و بسته بندی

·        تحقیق و توسعه

·        سرمایه گذاری

·        مدیریت مالی

·        جلب موافقت های قانونی و نظارتی

·        داده پردازی ( سیستم های مدیریت اطلاعات )

·        مدیریت

·        پیگیری سفارشات

·        ایجاد و ارائه ابزار بازاریابی

·        خرید و تولید

·        کنترل کیفیت

·        گارانتی محصول

·        انبارداری

·        ارسال محصول

·        خدمات مرتبط

·        آموزش های نیروی فروش و راهبری

·        برنامه های انگیزاننده و ....


 

... و نقش شما ، ارائه بازاریابی ، فروش و پشتیبانی از مصرف کنندﮤ نهایی است .

با توجه به حوزه مشارکتِ هر کدام از شرکاء ( یعنی شرکت و بازاریاب ) ، شاید به نظر برسد که شرکت ، بخش عمدﮤ فعالیت را انجام می دهد . با این همه ، چون 80 درصد از موفقیت یک شرکت به بازاریابی مؤثر آن بستگی دارد  و می دانید که اگر فروشی نباشد ، بیزینسی هم وجود نخواهد داشت  پس نقش شما به عنوان یک فروشندﮤ بازاریابی شبکه ای برای سودآوری شرکت ، بسیار حیاتی است . همچنین این نکته ، روشن می کند که چرا به خاطر تلاش هایتان در بنای یک بیزینس موفق ، پاداش بسیار قابل توجهی به شما تعلق می گیرد .

بازاریابی شبکه ای ، بیزینسی نیست که در آن ، درآمد از طریق عضوگیری کسب شود .

هیچ شرکت بازاریابی شبکه ایِ اخلاقی و قانونی به دلیل عضو گیری ، به اعضایش پورسانت نمی دهد . در بازاریابی شبکه ای ، فقط بر اساس محصولاتی که می فروشید ، به شما پول پرداخت می شود و همچنین کارمزدهایی را هم به خاطر فروش سازمانتان دریافت می کنید .

 


[ 7 / 3 / 1392برچسب:, ] [ ] [ .:*:. فرشاد مرادی .:*:. ]
درباره وبلاگ

مقدر شده است تا ما تاریخ را تغییر دهیم و در هزاره جدید،توزیع کنندگان را به مسیری هدایت کنیم که جویای سبک زندگی بهتری هستند.ما از سهیم شدن این صنعت خارق العاده بازاریابی شبکه ای(فروش مستقیم چند سطحی) با شما افتخار می کنیم. mail:feelgood1389@yahoo.com IDYahoo:feelgood1389 تماس با ما:09120736847 09117178341
موضوعات وب
دسته بندی محصولات وب