بازاریابی شبکه ای
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دمنوش لاغری نیوشا و آدرس farshadmlm.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

 با مسائل و مشكلات زندگي چگونه مواجه شده و آنها را حل كنيم؟

ما انسانها در دنياي واقعي زندگي مي‌كنيم، دنيايي كه مملو از مسائل و مشكلات است كه روزانه با آنها مواجه مي‌شويم و بر كيفيت زندگي ما و لحظه‌هاي عمرمان اثر گذارند. مسائل و مشكلات زندگي ما واقعيت‌هاي تلخي هستند كه از آنها گريزي نيست. مهم اين نيست كه مسئله و مشكلي نداشته باشيم زيرا براي ايجاد هيچ مشكلي و مسئله‌اي ما كارت دعوت نمي‌فرستيم بلكه مشكلات و مسائل طبيعي بوده و جزء جدائي ناپذير زندگي ما هستند. ما چه بخواهيم و چه نخواهيم با مشكلات و مسائل دست به گريبان خواهيم بود.

اگر خدا مي‌خواست كه ما بدون مشكل و مسئله زندگي كنيم هيچ مشكلي را سرراهمان قرار نمي‌داد.  و نبايد انرژي خود را معطوف به اين كنيم كه چرا مشكلات و مسائل وجود دارند؟ مهم اين است كه چگونه با مسائل و مشكلات ،زندگي مسالمت آميزي داشته باشيم و از لحظه‌هاي حل مسائل ايجاد شده لذت ببريم.

انسانهاي موفق در هنگام بروز مشكلات و مسائل در زندگي شخصي، كاري و اجتماعي با بهره‌گيري از نكات ذيل علاوه بر اينكه اسير آنها نمي‌شوند بلكه بصورت مدبرانه و مقتدرانه در حل آنها تلاش مي‌نمايند:

1. نوع نگاه به مسئله يا مشكل :‌

   زندگي بدون مشكل فاجعه آميز است. زيرا انسان بدون نياز و مشكل مثل آب راكداست كه مايه حيات بودن خود را از دست داده ، مي گندد و متعفن مي‌شود . چالش‌ها و مشكلات، هيجان و روح زندگيند كه بودنشان سنگ وجود آدمي را صيقل و جلا مي‌دهد. مشكلات و مسائل، خشم وقهر خدا بر بندگان نيست بلكه فرصتي براي بهتر شدن است. اگر بپذيريم كه مشكلات فرصتهاي بالقوه هستند و جزء الطاف خفيه الهي بوده كه به شكلي نامطلوب نمايان شده‌اند، در آن وقت از وجود مشكلات و مسائل ناله نخواهيم كرد.

 برخي در فرصتهايي كه بر ايشان پيش مي‌آيد به مشكلاتش فكر مي‌كنند و فرصتها را از دست مي‌دهند، ولي برخي ديگر در دل هر مشكل و مسئله‌اي به فرصتهايش انديشيده و از آنها استقبال مي‌كنند. اگر نيم نگاهي به زندگي افراد موفق تاريخ بشريت بيافكنيم. آنهايي كه تمدن بشريت مرهون تلاشهايشان است افرادي نبوده ‌اند كه مشكل يا مسئله كمتري داشته‌اند اتفاقاً جزء افرادي بودند كه مشكلات و مسائل بسيار بزرگ و زيادي داشته اند و بارها طعم شكست را چشيده‌ ولي هيچگاه تسليم نشده‌اند، مهم نيست كه چندبار به زمين مي‌خوريم، مهم آن است كه چگونه از زمين بر مي خيزيم.نبايد نگاه ما به مسائل و مشكلات بر مبناي نااميدي باشد بلكه وجود مسئله و مشكل را جزء جدائي ناپذير زندگي بدانيم و عزممان را جزم نموده كمر همتمان را محكمتر ببنديم. « الخير في ما وقع»

2. تغيير در واژه‌هاي مورد استفاده :

واژه‌هايي كه در زندگي روزانه خود بكار مي‌بريم بر ضمير ناخودآگاه ما مؤثر هستند، در انتخاب و استفاده از واژه‌ها بايد دقت بيشتري داشته باشيم لطفاً در زير به چند نمونه از واژه‌هاي يأس آور و اميدبخش و همچنين نتيجه آنها بر ضمير ناخودآگاه افراد توجه كنيد.

واژه‌هاي يأس آور                                    نتيجـــه

·      خسته نباشيد                                     روحيه نااميدي و يأس

·      من خسته‌ام                                                "     

·      من شكست خورده‌ام                                      "

·      من مشكل دارم                                           "

واژه‌هاي متعالي                                 نتيجـــه

·      خدا قوت                                   اميد، شادابي، انگيزه، روحيه متعالي

·      من آرام هستم                                               "

·      من تجربه كسب كردم                                      "   

·      من مسئله دارم                                              "

دومين گام براي حل مسائل و مشكلات اين است كه اجازه ورود واژه‌هاي نامناسب به ذهنمان را ندهيم. به جاي اينكه بگوييم برايم مشكل ايجاد شده است بگوييم مسئله اي برايم ايجاد شده است كه بايد حلش كنم، براي ضمير ناخوداگاه حل مشكل سخت است ولي وقتي كه از مفهوم مسئله استفاده مي‌كنيم براي ضمير ناخودآگاه كه قبلاً مسايلي را مثل مسائل رياضي حل كرده است، حل كردنش آسان خواهد بود وقتي كه فردي مي‌گويد " من خسته‌ام " واژه خسته در ضمير ناخودآگاه شخص اثرات نامطلوبي مي‌گذارد. ولي كسي كه مي‌گويد " من آرام هستم" واژه آرام در ضمير ناخودآگاه وي يك روحيه آرام ايجاد ‌ مي‌كند . " چشم‌ها را بايد شست، جور ديگر بايد ديد . واژه ها را بايد شست ."

3. تـوكل بـر خـدا :

براي حل مسائل و مشكلات به روحيه خوب، حامي و پشتيبان قوي نياز است. توكل به خدا يعني توسل به بالاترين قدرت جهان هستي، وقتي كه انساني به خدا تكيه مي كند يقين دارد كه خداوند او را كمك خواهد كرد، چنين انساني در مواجه با مشكلات و مسائل علاوه بر اينكه خود را بازنده احساس نكرده بلكه در نهايت اقتدار در مقابل مسائل و مشكلات ايستادگي مي‌كند.

« و كفي با ا... حسيبا »‌

4. خودباوري و اعتماد به نفس :

يكي از عوامل موثر در حل مشكلات و مسائل خودباوري و اعتماد به نفس مي‌باشد. افرادي كه خودشان را باور داشته باشند مي دانند كه جز خودشان كسي ديگر مشكلات و مسائل آنها را حل نخواهد كرد. لذا با اعتقاد راسخ نسبت به حل مسائل اقدام مي‌كنند و در نتيجه با روحيه عالي خودشان را والاتر و بالاتر از مسائل مي‌دانند و از حل آنها احساس غرور و لذت مي‌كنند. مسائل خود را به ديگران نسبت نمي‌دهند، بلكه انرژي خود را براي حل مسائل متمركز مي‌نمايند. هر باوري از باور به خود آغاز مي‌شود. اگر مي‌خواهيد ببينيد كه ديگران چه احساس و باوري از شما دارند كافي است ببينيد كه خودتان نسبت به خود چه احساسي داريد.

« كس نخارد پشت من، جز ناخن انگشت من »

5. استفاده از واژه  " چگونه" به جاي واژه " چرا " :

آدمهاي موفق را از سؤالات آنها مي‌توان شناخت، برخي از افراد در مواجه با مشكلات و مسائل بدنبال چرا يي‌ و برخي ديگر بدنبال چگونگي هستند. چراها هيچ دردي را دوا نمي‌كنند، چگونه‌ها هستند كه راه را نشان مي‌دهند. وقتي كه با مسئله‌اي روبرو شديد به جاي تمركز بر چرايي مسئله به چگونگي حل مسئله متمركز شويد.

ضمير ناخودآگاه انسان در مقابل واژه چرا به بن‌بست مي‌رسد و تلاش براي حل مسئله نمي‌كند اما وقتي از واژه چگونه استفاده مي‌شود، تمامي راه‌حل ها در جلو چشمش رژه رفته و تمامي كائنات به كمكش خواهند شتافت.

6. استفاده از قانون طلايي پاراتو :

اصلي‌ترين مرحله مشكل اقدام عملي است. متأسفانه 80 درصد انرژي صرف پيدا كردن علت مشكلات و پرداختن به صورت مسئله سپري مي‌شود و تنها 20 درصد انرژي براي ارائه راهكارها معطوف مي‌شود در حالي كه اين وضعيت بايد تغيير كند. يعني اينكه بايد 80 درصد انرژي ها معطوف به حل مسئله شود و تنها 20 درصد انرژي‌ها به شناسايي و تبيين مسئله صرف گردد.

7. استفاده از تجارب ديگران و الگوبرداري مناسب :‌

به منظور صرفه‌جويي در هزينه‌ها، فرصت‌ها و ... بهتر است از تجارب افراد موفق استفاده شود. به جاي اينكه براي حل مسائل به آزمون و خطا متوسل شويم بهتر است با الگو برداري از بهترين‌ها در حل مسائل استفاده كنيم.

8. تفكر و انديشه مثبت :

شماحق داريددرمواجهه بايك شاخه گل لذت ببريدياازاينكه گلهاتيغ دارندبناليد،مي توانيدبه قسمت پريك ليوان توجه كنيدوازداشته هاي خودلذت ببريديااينكه به نيمه خالي ليوان متمركزشويدوغصه نداشته هاي  خودرابخوريد،درهرحال انتخاب باشمااست.


 


[ 6 / 10 / 1391برچسب:مطالب آموزشی نگرشی, ] [ ] [ .:*:. فرشاد مرادی .:*:. ]
درباره وبلاگ

مقدر شده است تا ما تاریخ را تغییر دهیم و در هزاره جدید،توزیع کنندگان را به مسیری هدایت کنیم که جویای سبک زندگی بهتری هستند.ما از سهیم شدن این صنعت خارق العاده بازاریابی شبکه ای(فروش مستقیم چند سطحی) با شما افتخار می کنیم. mail:feelgood1389@yahoo.com IDYahoo:feelgood1389 تماس با ما:09120736847 09117178341
موضوعات وب
دسته بندی محصولات وب